واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری به هنرمندان بخش خصوصی پارسال درآمدی افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای این اداره کل به همراه داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت : برای اداره  مجتمع‌های فرهنگی و هنری نه تنها هزینه‌ای توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت نشده بلکه درآمدزایی خوبی نیز در شهرستان‌های مختلف استان انجام گرفته است.

فرخنده با اشاره به فعالیت خوب ناشران در خراسان شمالی یادآور شد: هم اینک از مجموع ۳۲ ناشر فعال در استان ۶ ناشر فعالیت بسیار خوبی در این حوزه دارند به طوری که هر کدام سالانه افزون بر ۴۰ عنوان کتاب نشر می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر به همت یکی از نویسندگان استان کتاب قرآن به زبان کردی ترجمه شده و کلیله و دمنه نیز در حال ترجمه است که در سطح کشور فعالیت شاخصی محسوب می‌شود.

فرخنده با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه نیازمند تبلیغات بیشتر برای اطلاع رسانی به مردم بویژه از سوی رسانه‌ها است.

او برگزاری برنامه‌های مختلف در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی از قبیل باشگاه‌های کتابخوانی، دوشنبه‌های کتابخوانی، تربیت مربی ترویج مطالعه و کتابخانه‌های خانگی را از جمله برنامه‌های فرهنگی در این زمینه اعلام کرد.

او یادآور شد: پارسال  دو روستای استان در ردیف استان‌های برتر کشور در روستا‌های دوستدار کتاب قرار گرفت.

انتهای پیام/ه

درآمدزایی بیش از یک میلیارد ریالی مجتمع‌های فرهنگی خراسان شمالی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.