ثبت جهانی ماسوله در حال پیگیری است/مهلت ۲۰ روزه به واحد‌های اقامتی برای صدور مجوز

مونسان ضمن بازدید از قلعه رودخان فومن در خصوص آخرین مراحل مرمت این اثر باستانی و همچنین ثبت جهانی ماسوله توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه‌ی بازدید از قلعه رودخان درباره آخرین مراحل ثبت جهانی ماسوله گفت: پرونده ثبت جهانی ماسوله در حال پیگیری است.

او افزود: در حال حاضر باید ساختمان اداره برق و مخابرات ماسوله با مساعدت استانداری تحویل سازمان میراث شود تا بتوان پرونده ماسوله را برای ثبت جهانی ارسال شود.

دکتر مونسان با اشاره مراحل مرمت قلعه رودخان نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز قرار شده اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری بررسی‌ها و کمک‌های لازم را انجام دهد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: برای مرمت بنا‌های استان ما در این سفر ۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که بحث قلعه رودخان هم یکی از همان مواردی است که انجام می‌گیرد.

او تصریح کرد: هنوز مجوز‌های لازم برای اقامتگاه‌های قلعه‌رودخان از سازمان میراث‌فرهنگی گرفته نشده و دستور دادم این اقامتگاه‌ها ظرف ۲۰ روز آینده حتما باید با صدور مجوز‌های لازم تحت استاندارد و نظارت ما قرار گیرد و امیدواریم همه موانع بر طرف شود.

مونسان ضمن بازدید از قلعه رودخان از اقامتگاه های آن نیز که برای مسافرین دایر شده است بازدید کردند و با اشاره به ضرورت تامین امنیت مسافران گفت: مالک اقامتگاه های قلعه رودخان در ۲۰ روز آینده باید مجوزات لازم تحت استاندارد و نظارت ما را دریافت کنند، در غیر این صورت این اقامتگاه ها تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/آ

اختصاص اعتبار ۸۰ میلیاردی برای مرمت بنا‌های تاریخی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.