فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان:

پاسداران طلایه داران دفاع از حریم انقلاب هستند

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) با بیان اینکه ارزش پاسدار به درجه و جایگاه نیست گفت: پاسداران همگی طلایه داران دفاع از حریم انقلاب هستند.

سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در جمع پاسداران تیپ ۱۲ قائم (عج) و در گفت و گوی اختصاصی با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با بیان اینکه پاسداران در کنار تخصص در برنامه های رزمی، تعهد و اخلاق را نیز سرلوحه زندگی خود قرار داده اند،گفت: این توقعی است که همواره از پاسداران انتظار می رود.

او به توانمندی های تیپ ۱۲ در بعد رزمی و اخلاقی پرداخت و قسمت اعظمی از آن را مدیون فرماندهی این یگان برشمرد.

سرهنگ حمید دامغانی پاسداری از نظام و انقلاب و پوشیدن لباس پاسداری را علاوه بر افتخار یک وظیفه سنگین برشمرد و تصریح کرد : باید با تمام وجود در راه ادای این وظیفه مهم تلاش کنیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به فرهنگ پاسداری گفت : پاسداری یک مرام و مسلک است که با اتمام دوران خدمت به پایان نمی رسد؛ پاسداری هویتی است که همواره با ماست ما قائل به این هستیم که هر کس به هر دلیلی از مجموعه سپاه خارج شود کماکان رسالت پاسداری او هنوز ادامه دارد.

او با اشاره به نیروی انسانی سپاه افزود: همه داشته ما در سپاه چیزی جز نیروی مردمی آگاه بصیر و مومن و معتقد نیست؛ قدرت اصلی سپاه در همین ایمان و اعتقاد به حق نهفته است چرا که ما شاهدیم بسیاری از کشورهای جهان از نظر نظامی دارای قابلیت های بالایی هستند اما فرق اساسی ما با آنها در نوع نگاه و هدف است؛ مصداق این سخن را می توان در هشت سال دفاع مقدس دید که چگونه رزمندگان و پیشکسوتان ما با دست خالی اما با روحیه ای جهادی پیروزی را رقم زدند.

او تصریح کرد: ارزش پاسدار به درجه، رتبه و جایگاه نیست؛ آن چیزی که برای پاسدار ارزش آفرین است داشتن همین ملاک های انسانی یعنی بصیرت، ایمان و روحیه جهادی است چه بسا پاسدارانی که در پایین ترین رده ها به جهت ایمان و اعتقاد و بصیرت از یک نیروی رده بالا بهتر و قوی تر عمل کرده اند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) با اشاره به روحیه نشاط در پاسداران از زمان جنگ تا کنون گفت : برگزاری اردوهای رزمی فرهنگی که تمام رده های سپاه در آن حضور دارند با هدف حفظ انسجام و ایجاد شور و نشاط و زنده کردن حال و هوای جبهه ها است چنانچه در اردوی اخیر شاهد حضور سه نسل از پاسداران و یادآوری صحنه هایی از روزهای ایثار و از خودگذشتگی بودیم.

سرهنگ دامغانی در ادامه افزود: یکی از نقاط درخشان پیروزی های ما در جنگ، تعامل و همکاری و موقعیت شناسی بوده است؛ پاسداران بایستی در مواجهه با موقعیت‌های جدید برنامه داشته باشند.

او گفت: ما توانستیم با ایجاد هماهنگی منظم در بین رده های اجرایی اردوی رزمی فرهنگی قائمیون را با کیفیت عالی برگزار کنیم و این امر حاصل تمرکز بر روی ایجاد هماهنگی درست است و بی شک یکی از راه های موفقیت است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در ادامه با اشاره به حفظ انسجام درونی سپاه اظهار کرد: بایستی از مواردی که انسجام نیروها را خدشه دار می کند دوری کرد و در برخورد با این مسائل حساسیت به خرج داد؛ غیبت یکی از این موارد است که هم بعد شخصی و هم بعد سازمانی دارد.

او با اشاره به بعضی مشکلات که عموم افراد جامعه با آن روبرو هستند تصریح کرد: باید ظرفیت و تحمل خود را در مواجهه با مشکلات تقویت کنیم و همچنین خانواده هایمان را نیز در این راه تقویت نماییم؛ آنچه را که باعث ایجاد روحیه همبستگی می شود بهبود بخشیم و از آنچه که باعث ایجاد بروز مشکلات شخصی و سازمانی می شود دوری کنیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیروی های سپاه قائم آل محمد(عج) را از رزمندگان مومن و انقلابی و از طلایه داران دفاع از حریم انقلاب برشمرد که کارنامه زرینی در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت از خود به یادگار گذاشتند.

انتهای پیام / ر

ارزش پاسدار به درجه، رتبه و جایگاه نیست

برچسب ها: سپاه ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.