آمریکا: آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی را زیر نظر داریم

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به آزمایش‌های تسلیحاتی اخیر کره شمالی با اعلام اینکه واشنگتن اوضاع را زیر نظر داد گفت آمریکا واکنش تندی به این اقدامات نشان نخواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا: واکنش تندی به آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی نشان نخواهیم دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد این کشور در مقابل آزمایش‌های موشکی هفته‌های اخیر کره شمالی واکنش تندی نشان نخواهد داد و در‌های گفتگو را با پیونگ‌یانگ باز نگه خواهد داشت.

اسپر به خبرنگاران گفت: «مهم آن است که در را برای دیپلماسی باز نگه داریم ... ما به این‌ها (آزمایش موشکی) واکنش تندی نشان نخواهیم داد، اما همه آن‌ها را به دقت زیر نظر داریم، از نزدیک آن‌ها را مشاهده می‌کنیم و در حال بررسی آن هستیم که ببینیم چه اتفاقی دارد می‌افتد».

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود پرتابه‌هایی که امروز صبح کره شمالی آزمایش کرد موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد بود و درباه کره شمالی با همتای ژاپنی و کره جنوبی خود در سفر آتیش به این دو کشور گفتگو خواهد کرد.

به دنبال آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، صبح امروز ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی دو موشک از استان هوانگای در سواحل غربی خود شلیک کرده است. ساعاتی بعد، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی ضمن تهدید به آزمایش‌های تسلیحاتی بیشتر اعلام کرد رزمایش مشترک اخیر آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره نقض آشکار تلاش‌های صلح در منطقه است و نبود اراده سیاسی این دو کشور برای بهبود روابط را نشان می‌دهد. این آزمایش موشکی چهارمین اقدام پیونگ یانگ در این زمینه در دو هفته اخیر بوده است.

روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در تلاش برای کم‌رنگ نشان دادن آزمایش‌های تسلیحاتی جدید کره شمالی گفت آن‌ها هیچ توافقی را که با کیم‌جونگ اون، رهبر کره شمالی به دست آمده است، نمی‌شکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار