روش‌های آموزشی فعلی قدیمی و ناکارآمد است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: روش‌های آموزشی فعلی قدیمی و ناکارآمد است و دانش آموزان علاقه‌ای به حضور در مدارس نداشته و از سر تکلیف بر سر کلاس‌های درس حاضر میشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: طرح کارآفرینی مهارت بنیان در جهت تحقق شعار سال در استان اجرا شده است.

او افزود: در راستای اهداف کارآفرینی مهارت بنیان، تمام کارگاه‌ها در اختیار کارآفرینان به منظور آموزش مهارت و تولید محصول قرار داده می‌شود.

سواعدی ادامه داد: همه فضا‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی و دولتی آماده مشارکت با تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای استفاده از این ظرفیت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: طرح نهادینه کردن مهارت بین نوجوانان و کودکان که به صورت مشترک توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش اجرا و به نام طرح ایران مهارت نام گذاری شده است.

این مقام مسئول گفت: قبل از اینکه طرح ایران مهارت در کشور اجرا شود، طرح مشترک مهارت افزایی و اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان به صورت مشترک با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در منطقه آزاد اروند، اجرا شد.

او افزود: کار را به کاردان بسپاریم است این طرح قانون‌مند است و بر اساس قانون اجرا می‌شود، مطالعات این طرح به صورت مشترک با شرکت نهروان و اتاق اصناف اهواز از حدود ۳ سال پیش در خوزستان شروع شده است. همچنین سامانه آن طراحی و الزامات قانونی در آن دیده شده است.

سواعدی ادامه داد: پایه‌گذاری اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای به منظور سپرده شدن کار به کسی است که هم مهارت فنی و تخصصی داشته باشد و هم مورد اعتماد جامعه بوده و اخلاق حرفه‌ای داشته باشد، مهارت‌های سخت و نرم در این طرح به خوبی دیده شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: یکی از عواملی که موجب آموزش گریزی و عدم علاقه مندی دانش آموزان و دانشجویان به آموزش و محیط‌های آموزشی شده است، متد‌های آموزشی قدیمی و ناکارآمد است و ما در سازمان فنی حرفه‌ای با آغاز رویکرد جدید و اصلاح روش‌های آموزشی، آموزش‌های ایده محور و محصول محور مبتنی بر استارتاپ کار‌ها را در دستور کار قرار داده ایم همچنین از بستر یادگیری و یاددهی الکترونیک طرح ویژه‌ای را با استفاده از تکنولوژی آموزش طراحی کرده ایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.