وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ایجاد بندر اقیانوسی برای توسعه سواحل مکران

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه سواحل مکران، با سرمایه گذاری بخش خصوصی بندر اقیانوسی ایجاد می‌شود.

ایجاد بندر اقیانوسی برای توسعه سواحل مکرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان گفت: ایجاد بندر اقیانوسی با سرمایه گذاری بخش خصوصی، تسریع در راه‌اندازی پایانه نفتی، ایجاد ظرفیت‌های نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین راه اندازی شهرک صنعتی از برنامه‌های مصوب حوزه اقتصاد مقاومتی برای توسعه سواحل مکران است.

اسلامی هماهنگی و انسجام و یکپارچگی دستگاه‌های استانی برای توسعه هرمزگان را ضروری برشمرد و عنوان کرد: باید مردمی کردن اقتصاد و تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذاران و پاسخگویی مناسب، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او ادامه داد: برای توسعه پایدار استان باید برنامه توسعه متوازن و فراگیر داشته باشیم و همچنین زیرساخت‌ها و زیربنا‌های مورد نیاز ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان از برنامه‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

او همچنین از توجه ویژه به ساخت راه‌های جدید در شهرستان بشاگرد خبر داد و گفت: در سال جاری حتما به این موضوع به عنوان یک اولویت توجه خواهیم کرد و نهضت ساخت راه‌های جدید در شهرستان بشاگرد ایجاد می‌شود تا این شهرستان از این لحاظ ارتقای قابل توجهی پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور نیز در اولویت قرار دارد و از همه فرصت‌های بودجه‌ای برای این کار استفاده می‌کنیم.

اسلامی یادآور شد: در حوزه نوسازی بافت فرسوده نیز اختیارات بازآفرینی به استان‌ها تفویض شده و باید با استفاده از توانمندی شرکت‌های معتبر این کار به خوبی در شهر بندرعباس انجام شود.

او گفت: در حوزه راه و شهرسازی در سراسر کشور شاهد فعالیت و ساخت و ساز هستیم و نشاط و رونق خوبی از این لحاظ وجود دارد.

انتهای پیام/م

وزیر راه در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.