درخواست نماینده دشتستان از معاون اول رئیس جمهور:

با اختصاص اعتبارات خارج از سهمیه به آبادانی دشتستان کمک کنید

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور از وی خواست با اختصاص اعتبارات خارج از سهمیه، به اجرای طرح‌های عمرانی شهرها و روستاهای این شهرستان کمک کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمد باقر سعادت در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: شهرستان دشتستان به عنوان وسیع‌ترین شهرستان استان بوشهر که بالغ بر یک چهارم جمعیت استان را در خود جای داده، تنها شهرستان بدون منابع درآمدی نفت و گاز و پتروشیمی این استان است.

او با بیان مشکلات حوزه بهداشت و درمان، تکمیل بیمارستان هفده شهریور برازجان، تکمیل بیمارستان محلی تنگ ارم، تکمیل مرکز بستر درمانی شهر کلمه و تجهیزات مرکز بستر درمانی شبانکاره را از خواسته‎های مردم این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: بیمارستان شهید گنجی برازجان هم نیازمند ساخت پانسیون پزشکان و ۱۰ دستگاه آمبولانس است.

سعادت با اشاره به نیمه تمام ماندن بسیاری از طرح‌های عمرانی این شهرستان خواستار تامین اعتبار برای تکمیل سد دالکی، تکمیل سد آبیاری ارغون، تکمیل سد کلمه، تکمیل شبکه پایین دست سد رئیسعلی دلواری، بازسازی ۳۰ کیلومتر شبکه خط انتقال برازجان و ایجاد مخزن ۲۰ هرار متر مکعبی برازجان شد.

وی همچنین ساخت ۱۲ مخزن ۸ هزار مترمکعبی برای آبرسانی به ۲۵ روستای شهرستان را خواستار شد و بیان کرد: تکمیل آبرسانی به ۲۶ روستای حوزه شمالی شهرستان و بازسازی شبکه‌های آبرسانی دهداران از اولویت‌های این شهرستان در خصوص حل مشکلات آب است.

نماینده مردم دشتستان با تاکید بر ایجاد پست فوق توزیع ۶۶ کیلو وات شماره ۶ برازجان، عنوان کرد: راه اندازی ایستگاه ۲۳۰ کیلو ولت شبانکاره، پست ۱۳۲ کیلو ولت شهر کلمه و نصب ترانس و توسعه فشار متوسط وضعیت شهری و روستایی از مطالبات مردم این شهرستان است.

 سعادت خطاب به اسحاق جهانگیری گفت: از محل اعتبارات در اختیار نهاد رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت خاص و خارج از سهمیه‌های مصوب شده، از روستا‌ها و شهر‌های دشتستان حمایت کنید.

او درخواست کرد: این اعتبارات باید در اختیار ۹ شهرداری شهرستان قرار گیرد تا برای پیشرفت و آبادانی این شهرستان بیش از پیش تلاش کنند، همچنین کمک‌های بلاعوض برای ساماندهی روستا‌ها در اختیار ۲۰۰ روستای حوزه انتخابیه قرار گیرد؛ ۱۰ هزار تن قیر مازاد بر سهمیه در اختیار شهرداری‌ها و ۱۰ هزار تن قیر مازاد بر سهمیه در اختیار روستا‌های این شهرستان برای آبادانی و آسفالت کردن معابر و خیابان‌ها قرار داده شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، خواهان ساماندهی ماشین آلات شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان شد و افزود: طرح‌های عمرانی این شهرستان برای تکمیل نیاز به اعتبارات مورد نظر دارند، در این خصوص لازم است همکاری‌های لازم با این شهرستان صورت گیرد.

سعادت ضمن درخواست تامین اعتبار برای ساماندهی سامانه سرمایشی و تجهیزات مدارس دشتستان افزود: این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی جنوب کشور است، بنابراین در خصوص بهینه سازی زیرساخت‌های لازم در حوزه نخیلات و تکمیل طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات ۲۴۰۰ هکتاری سعدآباد و ایستگاه پمپاژ آن نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هستیم.

او همچنین تامین اعتبار برای تکمیل ورزشگاه برازجان و مجموعه‌های ورزشی ۶ بخش شهرستان دشتستان را خواستار شد و تاکید کرد: این شهرستان، استعداد‌های بسیار درخشانی در زمینه‌های ورزشی دارد و ضروری است زیرساخت‌های لازم برای جوانان این شهرستان فراهم شود تا بتوانیم در آینده شاهد افتخار و سرافرازی بیش از پیش این ورزشکاران باشیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم با تشکر از پیگیری‌های نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی برای برطرف شدن مشکلات حوزه انتخابیه خود، قول داد برای برطرف شدن مشکلات مطرح شده همکاری‌های لازم  صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

قول معاون رئیس جمهور برای حل مشکلات دشتستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.