کاهش ۵۰ درصدی جرایم میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از کاهش ۵۰ درصدی جرایم مرتبط با این حوزه در ۴ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرهنگ محبوب ساسانی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صیانت از میراث‌ فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی باید به باوری همگانی تبدیل شود، افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان پیشگیری از جرایم علیه میراث فرهنگی است.

وی اظهار داشت: وظایف یگان حفاظت میراث فرهنگی چندوجهی است و بخش عمده این وظایف جنبه حفاظتی از آثار را دارد که در این راستا فعالیت‌های یگان حفاظت اداره کل علاوه بر بخش حفاظتی، جنبه امنیتی و انتظامی نیز دارد و طی سال‌های گذشته این یگان در تلاش بوده تا در بخش‌های مختلف آن با ایجاد تمرکز بر آثار فاخر و مناطق تاریخی استان از هرگونه آسیب احتمالی بر آنها جلوگیری کند.ساسانی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون شاهد ۷ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق غیر ثبتی استان بودیم که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی طی سالجاری ۲۳ نفر در جرایم مختلف در زمینه میراث فرهنگی دستگیر شده اند، گفت: در حوزه اقدامات قضایی پیرامون جرایم صورت گرفته، ۱۸ فقره اخطاریه صادر و ۹ مورد پرونده قضایی تشکیل شده است.

ساسانی با تاکید بر اینکه ماجراجویی در این زمینه سرانجامی نخواهد داشت، گفت: در سالجاری ۲۰۳ فقره شیء تاریخی توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و ضبط شده است و مرتکبین جرایم توسط قانون به سزای عمل مجرمانه خود خواهند رسید.

وی افزود: از مردم استان و دوستداران میراث فرهنگی انتظار داریم در صورت مشاهده و یا اطلاع از جرایم مرتبط با میراث فرهنگی از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲ با مرکز پیام یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تماس گرفته و گزارش کنند.

 

انتهای پیام/ش

 ۵۰ درصد جرایم میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی کاهش یافت

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار