معاون اداری مالی کتابخانه‌های عمومی کشور:

سه هزار و ۴۰۰ باب کتابخانه در سطح کشور وجود دارد

اسماعیل شفاعی گفت: کتابخانه‌ها یک‌نهاد فرهنگی هستند لذا ترویج و اشاعه آن‌ها اولویت این نهاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل شفاعی معاون اداری مالی کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و کنونی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه نهاد کتابخانه‌ها پس از تفکیک از وزارت ارشاد به‌مثابه یک‌نهاد عمومی غیردولتی آغاز به کارکرد،گفت: نهاد کتابخانه‌هامتولی فرهنگ کتاب، کتاب‌خوانی و توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور محسوب می‌شود.

او بابیان اینکه کارکرد سنتی که سابقاً کتابداران داشتند و تنها به ارائه کتاب وامانت دادن آن محدود می‌شد، امروز در سیاست‌گذاری و فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی دیگر جایی ندارد، افزود: امروز این نهاد به مقوله فرهنگ مطالعه می‌پردازد و درنتیجه توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی را با ابزار‌های نوین در دستور کار دارد.

معاون اداری مالی کتابخانه‌های عمومی کشور بابیان اینکه کتابخانه‌ها یک‌نهاد فرهنگی هستند لذا ترویج و اشاعه آن‌ها اولویت این نهاد است، تأکید کرد: امروز سه هزار و ۴۰۰ باب کتابخانه در سطح کشور وجود دارد که در اقصی نقاط کشور به لحاظ پراکندگی جغرافیایی، به کتاب دوستان خدمات ارائه می‌کنند.

اوابراز داشت: با تغییر در سبک زندگی افراد در جامعه ضرورت دارد که سبک اداره کتابخانه‌های عمومی نیز ارتقا یافته و تغییر یابد لذا از سال ۹۳ با تغییر دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نگاه به کتابخانه‌های عمومی تغییر کرد و عنصر کتابدار در این سیاست‌های جدید محور قرار گرفت.

معاون اداری مالی کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین در ادامه گفت: امروز رشته کتابداری که دارای اهمیت زیادی است و در کشور تا مقطع دکترا نیز تدریس می‌شود، با اقبال خوبی روبرو نمی‌شود درحالی‌که این رشته و این افراد در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی رسالتی مهم و سنگین بر دوش دارند و قشری تأثیرگذار محسوب می‌شوند از سوی دیگر کارکرد‌های کتابداری در سیستم نوین تغییر کرده و دیگر کتابداری به شکل سنتی وجود ندارد.

شافعی در ادامه بیان کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی یکی از اقدامات ارزنده‌ای است که در این نهاد انجام می‌شود و در راستای ایجاد خلاقیت بیشتر و تقویت این مهم تلاش خواهیم‌کرد.

انتهای پیام / م

عدم اقبال دانشجویان از رشته کتابداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.