فقیهی خبر داد؛

تجهیز چادرهای حجاج به سیستم سرمایشی در عرفات/ راه‌اندازی تونل هوای سرد در کلینیک‌های حج و زیارت منا و عرفات

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تجهیز چادرهای حجاج به سیستم سرمایشی در عرفات خبر داد.

تجهیز چادرهای حجاج به سیستم سرمایشی در عرفات/ راه‌اندازی تونل هوای سرد در کلینیک‌های حج و زیارت منا و عرفاتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فقیهی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه امسال تمامی چادر‌های حجاج که در عرفات برپا می‌شوند، اظهار کرد: همچنین چادر‌هایی که در منا برپا می‌شوند به سیستم سرمایشی تجهیز و سیستم برخی از چادر‌ها هم تغییر کرده است.

معاون عملیات حج تمتع ۹۸ مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به تمهیدات پزشکی اندیشیده شده برای ایام حج امسال اشاره و اظهار کرد: آموزش‌های اولیه برای پیشگیری از وقوع گرمازدگی از جمله مواردی است که توسط پزشکان به حجاج ارائه می‌شود.

فقیهی با درخواست از حجاج مبنی بر ضرورت انتخاب زمان مناسب تحت هدایت مدیر کاروان‌ها برای انجام مراسم رمی جمرات، تصریح کرد: از آنجایی که به زمان گرمای هوا نزدیک می‌شویم، توان زائران هم در انجام مناسک تا حدودی کم می‌شود از این رو انتظار می‌رود از امروز زائران محترم انرژی خود را با استراحت و تغذیه مناسب برای ایام تشریق ذخیره کنند. مدیران کاروان‌ها با هماهنگی‌های لازم برای انجام مناسک در زمان‌های مناسب، میزان وقوع حوادث را کاهش بدهند.

محمود رضا فقیهی، معاون عملیات حج تمتع مرکز پزشکی هلال احمر با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تونل هوای سرد، گفت: زمان به جای آوردن مناسک حج تمتع در فصل تابستان و به دلیل افزایش دمای حرارت هوا، تعداد‌ی از زائران دچار گرمازدگی می‌شوند که مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به همین منظور به راه‌اندازی تونل هوای سرد اقدام کرده است.

او با اشاره به اینکه تونل‌های هوای سرد در کلینیک‌ها و پلی‌کلینیک‌های مرکز پزشکی هلال احمر در منا و عرفات راه‌اندازی می‌شود، افزود: در سرزمین منا و عرفات به ویژه پس از انجام عمل رمی جمرات پیش‌بینی می‌شود تعدادی از زائران مبتلا به گرمازدگی شوند که پس از انتقال آن‌ها به بیمارستان صحرایی مرکز پزشکی هلال احمر در این تونل‌ها تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

فقیهی تصریح کرد: تونل هوای سرد، چادری است که دارای درجه حرارت هوای پایین است تا دمای بدن افراد گرمازده را به درجه طبیعی دمای بدن زیر نظر متخصصین برساند.

او با اشاره به اینکه خدمات مربوط به تونل هوای سرد، در سرزمین منا و عرفات ارائه می‌شود، ابراز امیدواری کرد که علی‌رغم تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خدمات لازم به افراد دچار گرمازدگی در حج تمتع، شاهد بروز هیچ موردی از این عارضه در حجاج نباشیم و همه زائران با صحت و سلامت و شادمانی این مناسک را به جای آورند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار