تمام مدیران اجرایی باید در دسترس خبرنگاران باشند

آیین بزرگداشت روز خبرنگار با همکاری استانداری، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار پذیرایی مداین برگزار شد.

به تمام مدیران اجرایی تکلیف میکنم در دسترس خبرنگاران باشند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیین بزرگداشت روز خبرنگار با همکاری استانداری، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار پذیرایی مداین برگزار شد.

بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به سه مهارت لازم در عرصه خبرنگاری گفت: مهارت کلامی و بیانی شیوا، مهارت شهود و شنیدن و مهارت تفاهم و تبادل اطلاعات از جمله مهمترین مهارت‌های لازم در عرصه اطلاع رسانی است.

در این مراسم چهار نفر از خبرنگاران به نمایندگی از جامعه خبری استان به بیان مشکلات خود پرداختند که پاسخگو یا در دسترس نبودن مسئولان استانی یکی از مهمترین مشکلات مطرح شده بود که سرمست خطاب به مسئولان استان گفت: به تمام مدیران اجرایی تکلیف میکنم در دسترس خبرنگاران باشند و از این پس یکی از معیار‌های ارزیابی مدیران ارشد استان میزان پاسخگویی آن‌ها به اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

وی همچنین در پاسخ به یکی از انتقادات مبنی بر نبود نگاه حرفه‌ای به این شغل و اموزش‌های مهارتی و همچنین پایین آوردن شان یک خبرنگار در حد اعطای یک لوح یا کارت هدیه گفت: از آنجایی که همه ما در حال انجام یک مسئولیت اجتماعلی مشترک هستیم باید تلاش کنیم شان خبرنگاران رعایت شود و از همه خبرنگاران به خاطر بیان مشکلات و انتقال ان‌ها به مسئولان قدردانی کرد.

حسینی کاشانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز کفت: باید تلاش کنیم در جهت هر چه بیشتر همگرایی با نظام قدم برداریم کا خبرنگاران سردمداران این عرصه هستند.

وی همچنین امید بخشی به جامعه را یکی دیگر از وظایف خبرنگاران دانست و گفت: باید تلاش شود تزریق امید به جامعه در الویت اطلاع رسانی ان‌ها قرار گیرد.

آقایان سید جواد اشرفی مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در قم و صادق چهرقانی مدیر خبرگزاری ایلنا در قم و خانم‌ها فاطمه عسگری مدیر خبرگزاری شبستان و محبوبه آقانوری خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از جمله خبرنگارانی بودند که به بیان مشکلات خبرنگاران استان پرداختند.

انتهای پیام/الف

به تمام مدیران اجرایی تکلیف میکنم در دسترس خبرنگاران باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار