مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان:

رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در توسعه جامعه دارند/ موزه هنرهای معاصر آغاز به کار کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای و موثری در توسعه جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد رضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، در آیین روز خبرنگار ضمن تبریک روز خبرنگار به رسالت خبرنگاران در زمینه ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر اشاره کرد وافزود: تعامل، همدلی، همزبانی و همکاری صمیمانه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای زمینه موفقیت درجامعه را دوچندان می‌کند.

او ادامه داد:  خبرنگار ی و فعالیت در این حوزه کار  بسیاردشواری  است چرا که این مجموعه به عنوان چشم بینا، زبان گویای مردم و گوش شنوای جامعه هستند. 

احسانی  خبرنگاران را قشر مظلوم، خستگی‌ناپذیر و قانع برشمرد واظهار داشت : فعالان  در این عرصه دنبال تازگی و خلاقیت هستند و کسی که دارای این ویژگی باشد قطعا فرهیخته است و می‌تواند عامل رشد باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه خبرنگار از خود می‌گذرد تا جامعه را به سمت توسعه پیش ببرد افزود: باید تلاش این عزیزان را ارج نهاد.

او با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان متولی فرهنگ و ارشاد در جامعه این است که در کنار اصحاب رسانه باشیم بیان کرد: در راستای تحقق همین وظیفه مهم نیز در کنار اصحاب رسانه خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد به توسعه استان کمک کنیم.

احسانی با اشاره به اینکه در مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد  به دنبال این هستیم کارهای بر زمین مانده را با سرعت پیش ببریم گفت: مطئنیم اصحاب رسانه در این جمع ما را همراهی خواهند کرد.

او از آغاز به کار طرح  موزه هنرهای معاصر در استان خبر داد و افزود: این طرح  ها  سال‌ها بود که خاک می‌خورد اما به لطف پیگیری‌های استاندار عملیات اجرایی آن از امروز آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اعتباری که برای این پروژه در سال 97 در حال برگشت بود در حال جذب است تأکید کرد: امیدواریم سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

این مسئول ابراز داشت: در تلاش هستیم پردیس بزرگ سینمایی و تالار بزرگ شهر را هم راه‌اندازی کنیم که اتفاق خوبی برای استان رقم خواهد زد.

او با تاکید بر اینکه اخلاق‌مداری و امانت‌داری باید از سوی رسانه‌ها اولویت باشد، ادامه داد: رسانه‌های استان همدان باید به جایگاه واقعی خود دست یابند.
احسانی  اظهار داشت: یکی از وظایف وزارت ارشاد، حمایت از مطبوعات، اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها است و ارشاد در این زمینه تا جایی که در توان باشد اقدام خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان همدان نیز باید حامی رسانه‌ها باشند گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری تنها جایی که دولت‌ها سعی بر دست‌اندازی و کاهش اعتبارات آن دارند، حوزه فرهنگ است.

وی با تاکید بر اینکه مطبوعات نقش تعیین‌کننده‌ای در جامعه دارند به گونه‌ای که از یک طرف مشکلات و دغدغه‌های مردم را دارند و از طرفی می‌توانند با نقد از مسئولان آن‌ها ملزم به پاسخگویی کنند، گفت: اخلاق‌مداری و امانت‌داری باید از سوی رسانه‌ها اولویت باشد.
انتهای پیام/ج

موزه هنرهای معاصر آغاز به کار کرد

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.