نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام:

ایجاد نشاط و امیدآفرینی رسالت بزرگ خبرنگاران است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: دغدغه خبرنگار باید گام برداشتن در مسیر ایجاد امید و نشاط در جامعه و کمک به حل مشکلات مردمی باشد.

ایجاد نشاط و امیدآفرینی رسالت بزرگ خبرنگاران است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، در دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به مناسبت روز خبرنگار، گفت: امانت‌داری و عدالت در انعکاس خبر، پرهیز از ایجاد خدشه به آبروی افراد و پرهیز از ورود به حریم خصوصی شهروندان ازجمله ویژگی‌های خبرنگاران متعهد است.

او، بابیان اینکه رسالت خبرنگار، انعکاس اخبار و‌ زوایای پنهان دغدغه‌های مردم است، افزود: کار خبرنگاری همراه با عدالت موجب حاکمیت آرامش در جامعه و تأثیر روانی مثبت و سازنده می‌شود و امروز یکی از رسالت‌های بزرگ خبرنگاران ایجاد روحیه نشاط و امیدآفرینی در بین اقشار مختلف مردم است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با تأکید بر اینکه دغدغه خبرنگار باید گام برداشتن در مسیر ایجاد امید و نشاط در جامعه و کمک به حل مشکلات مردمی باشد، ابراز کرد: اگر خبرنگاری مشکلاتی که موردتوجه نبوده و مغفول مانده است را مطرح کرد باید مورد تشویق قرار گیرد.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه مطالبه گری لازمه و مقتضای حرفه خبرنگاری است، یادآور شد: ایجاد فضای مثبت در جامعه، امیدآفرینی توأم با مطالبه گری، امنیت جامعه را تضمین می‌کند، توجه به امنیت پایدار استان ایلام و تلاش خبرنگاران برای پرهیز از خدشه به این امنیت پایدار بسیار مهم و تأثیرگذار است.

اربعین فرصت بزرگ برای توسعه استان ایلام

،نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های موردتوجه خبرنگاران در استان فرصت اربعین حسینی برای توسعه استان است،گفت: با برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین در سال‌های گذشته شاهد مخابره اتفاقات و صحنه‌های بی‌نظیر از خبرنگاران استان به سراسر کشور و جهان بوده‌ایم که نشان‌دهنده نقش مهمی خبرنگاران در امر اطلاع‌رسانی و ترویج ارزش‌های اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، اظهار کرد: نقش خبرنگاران در بازتاب شکوه پیاده‌روی اربعین در استان بسیار درخشان بوده است و نقش مؤثر خبرنگاران که همواره برای مخابره این رویداد بزرگ فرهنگی که امروز یک مراسم بین‌المللی و تأثیرگذار است قابل‌تقدیر است.

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: یکی دیگر از عرصه‌هایی که باید موردتوجه و پرداختن خبرنگاران شود، دوران هشت سال دفاع مقدس در استان و مقاومت مردم ایلام در برابر تجاوز دشمن بعثی است که افتخار بزرگ مردم استان ایلام به شمار می‌رود و جا دارد که خبرنگاران موضوعات دفاع مقدس در استان را بیشتر موردتوجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار در پایان خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در‌ انتخابات و ایجاد یک فضای سالم رقابتی در انتخابات پیش رو، نیز از دیگر نکاتی است که باید موردتوجه خبرنگاران قرار گیرد، خبرنگاران، نقش تعیین‌کننده در مشارکت همگانی و جهت‌دهی افکار عمومی به سمت صندوق‌های انتخاباتی است.

انتهای پیام/با

صحبت های نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در دیدار با اصحاب رسانه

برچسب ها: سخن بزرگان ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.