چین: تحریم ابزار آمریکا برای مداخله در امور داخلی ونزوئلاست

وزارت خارجه چین تحریم ونزوئلا از سوی آمریکا را مداخله آشکار در امور داخلی این کشور دانست.

چین: مسدود کردن دارایی‌های ونزوئلا از سوی آمریکا مداخله در امور داخلی آن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، اقدام آمریکا به وضع تحریم‌های بیشتر علیه ونزوئلا را مورد انتقاد قرار داد.

هوا چونینگ گفت دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مسدود کردن دارایی‌های دولت ونزوئلا و قطع منابع مالی آن مداخله کامل در امور داخلی این کشور و نقض هنجار‌های مربوط به روابط بین‌المللی است.

این مقام وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای تاکید کرد پکن به همکاری خود با ونزوئلا ادامه می‌دهد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به هشدار جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به چین و روسیه برای پایان دادن به حمایت از دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا صورت گرفت. شی جین پینگ، رئیس جمهور ونزوئلا نیز در ماه ژوئن اعلام کرد پکن به بازگرداندن شرایط به وضعیت عادی در ونزوئلا کمک خواهد کرد. روابط میان چین و آمریکا در پی جنگ تجاری و تعرفه‌ای میان دو طرف به تیرگی گرایید.

کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا تمامی دارایی‌های دولت کاراکاس از جمله دارایی‌های موجود در بانک مرکزی و شرکت نفتی پی دی وی اس آ را مسدود کرده است. تنش میان آمریکا و ونزوئلا سال میلادی جاری از زمانی تشدید شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور در اقدامی غیرقانونی خود را به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده معرفی کرد.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادورو اعلام کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های آمریکایی، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

چین اعمال تحریم‌ها علیه ونزوئلا را محکوم کرد

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا ، چین ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار