حمایت وزارت ارشاد از نوشت‌افزار ایرانی با ایجاد دبیرخانه جایزه فیروزه

یکی از اقدامات انجام شده در وزارت ارشاد برای حمایت از کالاهای فرهنگی و نوشت افزار ایرانی، شکل گیری دبیرخانه جایزه فیروزه است.

حمایت وزارت ارشاد از جریان نوشت‌افزار ایرانی با ایجاد دبیرخانه جایزه فیروزهعلی فریدونی مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بازدید از نمایشگاه ایران نوشت، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص وضعیت صنعت نوشت افزار در ایران اظهار کرد: نگاه وزارت ارشاد در حوزه نوشت افزار، فرهنگ سازی، استفاده از الگوها و نمادها و شاخص هویت ایرانی اسلامی است. باید وضعیت ما در حوزه مصرف عمومی و تولید  از وضعیت آن در حال حاضر بهتر باشد. باید به حوزه طراحی، کاراکتر و نماد در تولید نوشت افزار پرداخته شود و خلاقیت و ابداع در این حوزه وجود داشته باشد تا حوزه مصرف عمومی، تولید و طراحی به سمت الگوها و باورمندی های جامعه ایرانی با  ویژگی های اسلامی و هویت تاریخی حرکت کند.حوزه نوشت افزار باید مانند سایر حوزه‌های مصرف و تولید به سمت و سوی الگوسازی و اقدامات ترویجی نوین سوق پیدا کند.

وی درباره حمایت سازمان‌ها و نهاد‌ها از نوشت افزار ایرانی اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت جدیدی در توجه به مفهومی به نام کالای فرهنگی رخ داده است. یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه شکل گیری دبیرخانه جایزه فیروزه است که از اهتمام‌های آن پرداختن به حوزه نوشت افزار است. امیدواریم به تولیدکنندگان نوشت افزار کمک شود تا بدون دغدغه به فعالیت خود بپردازند.

مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ارزیابی خود ار نمایشگاه ایران نوشت تصریح کرد: مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در موضوعاتی نظیر ارتقای طراحی و تولید و آشناساختن مصرف عمومی گام برمی‌دارد. این مجمع هرسال به سمت و سوی نیازسنجی و مخاطب شناسی جدید و تغییر و تحول حرکت می‌کند که این امر امسال هم مشهود است. در نمایشگاه امسال، الگو‌های جدید و چینش مناسب غرفه‌ها قابل مشاهده است و حرکت رو به جلویی را مشاهده می‌کنیم. ارتباط نمایشگاه نوشت افزار با جایزه فیروزه و الگویابی از نیازسنجی در این نمایشگاه ها، برای جایزه فیروزه هم مناسب است و این نمایشگاه به طرف تغییر و تحول در حوزه هویت سازی و باورسازی حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار