مسئول عملیات حج فرودگاه‌های کشور مطرح کرد؛

کاهش میانگین تاخیر پرواز‌ حجاج به کمتر از ۲۰ دقیقه

قربانی گفت: امسال میانگین تاخیر پرواز حجاج از بالای یک ساعت به کمتر از ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، حشمت الله قربانی مسئول عملیات حج شرکت‌های فرودگاه‌های کشور گفت: عملیات انتقال زائران ایرانی خانه خدا به عربستان با انجام آخرین پرواز رفت به شماره ۱۴۵۶ تهران - جده سه شنبه شب، ۱۵ مرداد ماه پایان یافت.

قربانی افزود: با این پرواز عملا انتقال زائران کشورمان که کاملا با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام شد، بعد از ۲۹ روز تلاش شبانه روزی در ایمنی و سرعت مناسب خاتمه یافت.

وی گفت: نخستین بار با کارشکنی سعودی‌ها بر خلاف سال‌های قبل انتقال زائران به عربستان تماما بر عهده ناوگان ایرانی بود.

قربانی افزود: نیمی از پرواز‌ها در سال گذشته از طریق شرکت هواپیمایی عربستان انجام می‌شد. مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌های ایران تاکید کرد امسال عربستان نه تنها در این زمینه همکاری نکرد بلکه حتی شرکت‌های داخلی را محدود کرد.


بیشتر بخوانید: حج امسال بدون پرواز عربستانی و با نقش پررنگ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی


وی ادامه داد: طی این مدت با انجام ۳۶۰ پرواز که آخرین آن شب گذشته انجام شد، ۸۸ هزار و ۵۵۰ زائر و عوامل اجرایی حج تمتع ۹۸ با پرواز‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به مدینه منوره و جده منتقل شدند.

قربانی گفت: اولین بار میانگین تاخیر به عنوان شاخص دقت و برنامه ریزی از بالای یک ساعت به کمتر از ۲۰ دقیقه کاهش یافته که این عملکرد در طول سال‌های گذشته بی نظیر بوده است.

انتهای پیام/

پایان عملیات انتقال زائران ایرانی خانه خدا به عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار