درآمد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی کشاورزان بابلسری

مجموع تولیدات محصولات زراعی، باغی و دام و طیور شهرستان بابلسر، ۱۳۲ هزار تن بابلسر با ارزش اقتصادی ۱۸۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر بهره بردار در بخش‌های کشاورزی، شیلات، دام و طیور و زنبور عسل در شهرستان بابلسر مشغول فعالیت هستند.

او با بیان اینکه شهرستان بابلسر، ۱۸ هزار و ۵۰۰ اراضی زراعی دارد، افزود: با توجه شرایط خوب آب و هوایی در سال جاری پیش بینی می‌شود با احتساب کشت دوم این رقم با ۲ هزار هکتار افزایش نسبت به سال ۹۷ به ۲۸ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

حمیدرضا رحمانی ارزش اقتصادی کل محصولات کشاورزی شهرستان بابلسر را حدود ۱۸۰۰ میلیارد اعلام کرد و گفت: برنج با سطح زیر کشت ۱۴ هزار و ۳۶۳ هکتار محصول نخست بابلسر است که ۵۴ هزار تن برنج با ارزش اقتصادی ۷۵۰ میلیارد تومان از آن به دست می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: مرکبات با ۲۵۰۰ هکتار دومین محصول عمده شهرستان است که ارزش اقتصادی آن ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رحمانی، توت فرنگی و نیشکر را برند این شهرستان دانست و افزود: که نیمی از تولیدات این دو محصول در مازندران توسط کشاورزان بابلسری تولید می‌شود.

رحمانی افزود: سطح زیرکشت توت فرنگی در شهرستان ۷۵۰ هکتار است که ۱۳ هزار تن از این محصول با ارزش اقتصادی ۱۷۰ تا ۱۹۰ میلیارد تومان در آن تولید می‌شود.

او از تولید نیشکر در ۱۲۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بابلسر و تولید شکر در ۱۸ کارگاه خبر داد.

رحمانی سطح زیر کشت نیشکر شهرستان را ۱۲۵ هکتار اعلام کرد که در ۱۸ کارگاه از آن محصول نیشکر و فرآوده‌های آن تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر، مهمترین مشکلات بخش کشاورزی شهرستان را نبود صنایع تبدیلی و کمبود آب بیان داشت و از فعالیت از ۱۲۵ واحد مرغداری و ۶۰۰ واحد دامداری سنتی و صنعتی در منطقه خبر داد.

رحمانی تسطیح زمین‌های کشاورزی در ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱/۵ میلیارد تومان، پروژه آبیاری کم فشار در ۵۲۲ هکتار و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در روستای تازه آباد و اختصاص ۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل را بخش دیگر از عملکرد جهاد کشاورزی بابلسر بیان داشت.


انتهای پیام/آ


تولید ۱۳۲ هزار تن محصول با ارزش اقتصادی ۱۸۰۰ میلیارد تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.