افزایش درخواست‌ها از سنا برای کنترل حمل سلاح

یک گروه حامی کنترل حمل سلاح با انتشار ویدئویی تبلیغاتی از «میچ مکانل» درخواست کرد لایحه بررسی پیشینه افراد هنگام خرید اسلحه را تصویب کند.

افزایش درخواست‌ها برای تصویب لایحه اعمال محدودیت در خرید اسلحهبه گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، یک گروه حامی کنترل حمل سلاح دیروز (جمعه) با انتشار ویدئویی تبلیغاتی از «میچ مکانل» رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا و «کوری گاردنر» سناتور جمهوری خواه کلرادو درخواست کرد لایحه مربوط به اعمال محدودیت خرید اسلحه را تصویب کنند.

انتشار این ویدئوی تبلیغاتی بخشی از کمپین ۷۵۰ هزار دلاری است که هدف آن متقاعد کردن مجلس سنا برای به رأی گذاشتن لایحه بررسی پیشینه افراد برای خرید اسلحه است. بر اساس این لایحه، هرگونه خرید و فروش و انتقال اسلحه نیازمند بررسی پیشینه افراد است. این لایحه شش ماه پیش با حمایت دموکرات‌ها و تعداد اندکی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

این ویدئوی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای یک دختربچه کوچک را نشان می‌دهد که به میچ مکانل می‌گوید: «هرچه زودتر تعطیلاتت را به پایان برسان».

در بخش دیگری از این ویدئو، دختربچه به مکانل می‌گوید: نمی‌توانی کاری کنی که از وقوع این تیراندازی‌ها جلوگیری کنی؟

به دنبال وقوع دو تیراندازی مرگبار در هفته گذشته که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در کمتر از ۲۴ ساعت شد، قوانین مرتبط با حمل سلاح بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از دموکرات‌ها خواستار تصویب لایحه بررسی پیشینه افرادی شده‌اند که قصد خرید و فروش اسلحه دارند.

روز شنبه یک فرد مسلح پس از ورود به فروشگاه والمارت در شهر مرزی ال پاسو تگزاس، ۲۰ نفر را کشت و ۲۶ نفر را زخمی کرد. عامل این تیراندازی مرگبار جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» بود. این جوان پیش از دستگیری اعتراف کرد که این تیراندازی را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است. چند ساعت پس از این حادثه، بر اثر تیراندازی در دیتون اوهایو، دستکم ۹ نفر کشته و بیش از ۱۲ نفر زخمی شدند.

دونالد ترامپ هم که از جمله حامیان حمل سلاح در آمریکاست، دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از تصویب این لایحه حمایت کرد.

به دنبال وقوع این تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا، تعداد دیگری از دموکرات‌ها از جمله چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا هم از مکانل درخواست کردند لایحه مالکیت سلاح را در یک جلسه اضطراری مجلس سنا به بررسی و رأی بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار