۱۴۵ هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در خراسان شمالی برطرف شد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۱۴۵ هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در خراسان شمالی توسط سازمان‌های بیمه‌گر شناسایی و برطرف شد.

۱۴۵ هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در خراسان شمالی برطرف شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محسن رعنایی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه با تشکیل بانک اطلاعاتی این همپوشانی انجام شد اظهار داشت: هم اکنون ۶۰۵ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی زیرپوشش بیمه سلامت هستند این در حالی است که این آمار در سال ۹۴، ۷۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه بودند.

رعنایی افزود: علیرغم این رفع همپوشانی بیمه ای هم اکنون نیز برخی از شهروندان این استان دارای دو یا سه دفترچه بیمه درمان هستند.

او با بیان اینکه در این طرح هیچ کس بدون بیمه نخواهد ماند افزود: طرح همپوشانی با نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیروهای مسلح انجام شده است که افرادی که بیش از یک دفترچه دارند شناسایی و دفترچه های اضافه حذف شده است.

رعنایی با بیان اینکه در اورژانس پذیرش بیماران با هر دفترچه ای استفاده خواهد شد افزود: اما در بستری ها از بیمار بعد از پذیرش خواسته می شود که دفترچه اصلی را  ارائه دهد.

رعنایی با بیان اینکه بیمه سلامت دارای پنج صندوق است افزود: چند دفترچه ای بودن موجب افزایش هزینه ها و از جمله بروز تخلفات می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۶۵ هزار نفر هم بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروهای مسلح هستند.

در استان خراسان شمالی ۶۱۰ موسسه، ۱۲بیمارستان، 8 شبکه بهداشت و درمان، ۳۶۴ موسسه مستقل و ۲۲۶ موسسه وابسته با بیمه سلامت وجود دارد.

همچنین در ۳۲ دفتر پیشخوان تمامی خدمات به بیمه شده های استان ارائه می شود.

انتهای پیام/د

منبع :ایرنا

۱۴۵  هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در خراسان شمالی برطرف شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.