توزیع ۱۵ هزار تن نهاده‌های دامی بین عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایر خراسان‌ جنوبی گفت: پارسال ۱۵ هزار تن نهاده‌های دامی از طریق تشکل‌های عشایری بین دامداران عشایر استان توزیع شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند   ، حسین پور، مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: هدف از تشکیل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی عشایری سامان خراسان جنوبی، تهیه و توزیع انواع نهاده‌های دامی عشایر از قبیل جو، سبوس و کاه در بین تشکل‌های عشایری استان است.


او افزود: طراحی، تدوین و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی شامل انواع فعالیت‌های زراعی، دامپروری، صنایع دستی، انجام عملیات جمع آوری، نگهداری، تبدیل، طبقه بندی، بسته بندی، حمل و نقل و عملیات مربوط به بازاریابی و خرید و فروش محصولات تولیدی اعضا و تامین اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز اتحادیه و اعضا از منابع مختلف مالی و اعتباری بخش‌های دولتی و غیر دولتی از جمله این وظایف است.


حسین پور با بیان اینکه پیگیری و انجام امور مربوط به خدمات بیمه‌ای و عمومی اعضا و دام آن‌ها از وظایف اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی عشایری است، ادامه داد: پیگیری و ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی عشایری، پرداخت وام یا اعتبار به شرکت‌های عضو و کمک به پیشرفت امور شرکت‌های عضو از طریق کمک‌های مالی و تخصصی نیز از دیگر وظایف این اتحادیه است.


او گفت: اتحادیه عشایری سامان در زمینه تهیه و توزیع انواع کالا‌های اساسی مورد نیاز عشایر از جمله آرد و مواد غذایی در بین تشکل‌های عشایری استان فعالیت دارد و جهت افزایش رفاه و سطح معیشت عشایر خراسان جنوبی خرید و فروش انواع تولیدات عشایری مانند تولیدات لبنی و صنایع دستی را در دستور کار خود دارد و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.


مدیرکل امور  عشایر خراسان‌جنوبی افزود: این اتحادیه در سال ۹۷ اقدام به تهیه و توزیع حدود ۱۵ هزار تن انواع نهاده‌های دامی عشایر در بین تشکل‌های استان کرده است که از این میزان حدود ۵ هزار تن تولید کنسانتره بوده است.


او ادامه داد: با توجه به توزیع این مقدار علوفه حدودا ۶۰ هزار راس بره جهت تهیه گوشت قرمز توسط عشایر استان پروار و به بازار عرضه شده است که این میزان سهم قابل توجهی از نیاز گوشت قرمز بازار هدف می‌باشد و گام بزرگی در خودکفایی محسوب می‌شود.


حسین پور به برنامه‌های پیش بینی شده اتحادیه عشایری برای امسال اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی و مدیریت در حوزه صنایع دستی عشایر، ذخیره سازی جو برای عشایر، آموزش بهره برداران عشایر و همچنین آموزش ارکان تشکلها، برنامه ریزی جهت برپایی فروشگاه عرضه مستقیم گوشت، راه اندازی واحد پرواربندی دام جهت ترویج کنسانتره و پیگیری و نصب پلاک هویت دام عشایر استان از جمله این برنامه‌ها است.
انتهای پیام/ب


نصب پلاک هویت دام در خراسان جنوبی

برچسب ها: دامپزشکی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.