نقش تعیین کننده رسانه در ارتقاء دانش جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان  گفت:رسانه نقش اساسی در تعیین الگو‌های فکری و ایجاد اندیشه برای ارتقاء دانش دارد.

نقش تعیین کننده رسانه در ارتقاء دانش جامعهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  پور داود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه معلمان و خبرنگاران ویژگی‌های بارز و مشترک دارند، گفت:  هردو قشر  وظیفه  بسیار مهم و حساس اطلاع رسانی را  در جامعه و بین اقشار مردم برعهده دارند.

او نهادینه کردن ارزش های پایدار در جامعه را وظیفه رسانه ها و آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود : رسانه ها نقش مهمی در انسجام فرهنگی و ایجاد آگاهی در جامعه  برعهده دارند . 

تأثیر رسانه‌ها بر حوزه‌ها برهیچ کس پوشیده نیست به طوریکه اندیشه پردازی و آگاهی بخشی، بخشی از کار‌های رسانه‌ها در جامعه است، افزود: اگررسانه‌ها در جامعه به دنبال کنار زدن تاریکی‌ها هستند همانند نورافکن‌هایی هستند که باآگاهی بخشی محیط پیرامون را روشن می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: آموزش و پرورش استان باید سعه صدر داشته باشد و رسانه‌ها روی سرما جا دارند تا جایی که هرگز شکایتی از رسانه‌ها نخواهیم کرد.

پور دادوود، ضمن تبریک روز خبرنگار و اعیاد قربان و غدیر،گفت: فرهنگ و ارتباطات در عمل انفکاک ناپذیر است و به اعتقاد صاحب نظران ارتباطات، خبرنگاران فرهنگ ساز هستند.

او با بیان اینکه خبرنگاران نور افکن‌های آگاهی بخشی وتثبیت افکار اعتقادات و ارزش‌ها هستند، گفت: رسانه به عنوان بازتاب دهنده ایدیولوژی اجتماعی به ترویج ارزش‌ها مبادرت می‌ورزد.

احمد رضا احسانی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه  با افکار و اندیشه‌های جامعه سر و کار دارند، افزود: اندیشه با قلم عجین شده که به زبیایی مشکلات مردم را به تصویر می‌کشد.

او با بیان اینکه خبرنگار زبان گویای جامعه است، گفت:  خبرنگاران با تمام بی مهری‌ها به کار خود عشق می‌ورزد و در این راستا قدم برمی دارد.

انتهای پیام/ب

 رسانه در ارتقا دانش جامعه نقش تعیین کننده دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار