معاون آموزش‌وپرورش استان سمنان:

۱۳۲۰۰ نفر در سمنان بی‌سواد هستند/ هدف‌گذاری سوادآموزی تا سال ۱۴۰۴

اسماعیل ادهم گفت: ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر در استان بی‌سواد هستند که از این تعداد زنان بیشترین قشر بی‌سوادی را شامل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل ادهم معاون آموزش‌وپرورش استان سمنان در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر بی‌سواد هستند، گفت: بر این اساس ریشه‌کنی بی‌سوادی تا سال ۱۴۰۴ در استان هدف‌گذاری شده است.

او بابیان اینکه بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵ یک هزار و ۷۰۰ نفر در استان سمنان بی سواد هستند، افزود: می‌کوشیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان به حداقل کاهش یابد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه در سال ۵۵ حدود ۵۷ درصد از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری استان را باسوادان تشکیل می‌دادند، ابراز داشت: این میزان به حدود ۸.۵ درصد در سرشماری سال ۹۵ رسیده است که نشان می‌دهد توانستیم به سمت کاهش بی‌سوادی گام برداریم.

ادهم بابیان اینکه ۱۱.۵ درصد برابر با یک هزار و ۵۸۰ نفر از مجموع بی‌سوادان استان را زنان به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: این رقم در مردان ۶.۶ درصد را شامل می‌شود.

او بابیان اینکه ۹۱ درصد از جمعیت کل استان سمنان در رده سنی شش سال و بالاتر و ۹۷ درصد از جمعیت در بازه سنی ۱۰ تا ۴۲ ساله باسواد هستند، افزود: سمنان از نظر شاخص سواد در رتبه سوم کشوری قرار دارد که نشان می‌دهد در زمره استان‌های پیشرو در زمینه افزایش سواد در جامعه باشیم.

انتهای پیام / م

۹۷ درصد از جمعیت استان سمنان در بازه سنی ۱۰ تا ۴۲ ساله باسواد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار