اختلاف در ائتلاف سعودی؛

عربستان مزدوران اماراتی در عدن را به استفاده از نیروی نظامی تهدید کرد

ائتلاف سعودی اعلام کرد در صورت نقض آتش‌بس اعلام شده از سوی این ائتلاف در عدن از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

عربستان مزدوران اماراتی در عدن را به استفاده از نیروی نظامی تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، نزار هیثم، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرد این شورا با بیانیه اعلام شده از سوی ائتلاف سعودی مبنی بر آتش‌بس فوری در عدن موافقت کرده و به آن پایبند است.

روز گذشته، شنبه، نیرو‌های کمربند امنیتی، وابسته به امارات بر کاخ ریاست جمهوری یمن موسوم به «المعاشیق» سابق و «الیمامه» کنونی که در واقع مقر اصلی نیرو‌های منصور هادی و دولت مستعفی یمن است و همچنین بر خانه وزیر کشور دولت فراری مسلط شدند.

ائتلاف سعودی که از چهار سال گذشته تا کنون به بهانه حمایت از دولت مستعفی به یمن هجوم برده و هزاران غیرنظامی را هدف قرار داده است، شب گذشته در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که با درگیری‌ها در عدن مخالف است و از نیروهای شورای انتقالی یمن و کمربند امنیتی خواست از مواضع خود عقب نشینی کنند.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی گفت: ائتلاف خواستار برقراری آتش‌بس فوری از راس ساعت یک بامداد روز یکشنبه در شهر عدن است.

ائتلاف سعودی در بیانیه خود اعلام کرد در صورت نقض آتش‌بس از سوی مزدوران اماراتی از نیروی نظامی استفاده می‌کند.

شبکه العربیه اعلام کرد نیروهای ائتلاف امروز (یکشنبه) یکی از مناطقی که به گفته خودشان تهدیدی از سوی جدایی طلبان برای دولت مستعفی در عدن بوده است را هدف قرار داده‌اند. این ائتلاف حمله خود را اولین عملیاتی دانست که در این راستا انجام داده است و در صورت عدم پایبندی به بیانیه آتش‌بس در عدن این حملات ادامه خواهد داشت.

وزارت خارجه عربستان پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حاضر است با دعوت از نیروهای منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و نیروهای مورد حمایت امارات برای برگزاری نشستی فوری در عربستان، در این مسئله میانجیگری کند.

شبکه العربیه به نقل از منبعی مسئول در ائتلاف سعودی اعلام کرد که تنها اعلام پذیرش آتش‌بس از سوی شورای انتقالی کافی نیست و این نیروها باید از تمامی مواضعی که به زور سلاح بر آن مسلط شده‌اند عقب نشینی کنند و پس از این عقب نشینی نشست ریاض برگزار خواهد شد.

این در حالی است که با تسلط نیروهای مورد حمایت امارات طی چهار روز بر تمامی پادگان های نیروهای منصور هادی در عدن و کاخ المعاشیق، مقر اصلی آنها، هنوز هیچ واکنشی از سوی رئیس جمهور فراری یمن که هم اکنون در ریاض ساکن است، اعلام نشده است.

وزارت خارجه بحرین نیز از درگیری میان مزدوران سعودی و اماراتی در شهر عدن ابراز نگرانی کرد و طرفین را به کاهش تنش و برقراری آتش‌بس دعوت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار