بهرمندی همه شهر‌های استان از آب آشامیدنی سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب آشامیدنی سالم برخودارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با بیان اینکه صددرصد جمعیت ۹۸۰ هزار نفری ۲۶ شهر استان تحت پوشش آبرسانی ۲۴ ساعته قرار دارند،گفت: به جمعیت شهری با ۱۷۳ حلقه چاه و به وسیله ۲ هزار و ۱۹۷ کیلومتر شبکه و خط انتقال آبرسانی می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین ۶۴ درصد جمعیت شهری با واگذاری بیش از ۲۵۰ هزار انشعاب و با ۶ باب تصفیه خانه، زیر پوشش شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب خانگی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، احداث و توسعه۲۵ کیلومتر شبکه آب و ۲۴ کیلومتر خطوط انتقال، حفر ۸حلقه چاه و تجهیز ۸ حلقه چاه دیگر، احداث ۱۵ هزار مترمکعب مخزن، ارتقا و تکمیل تصفیه قزوین و تاکستان، احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر‌های شال، شریفیه و آبگرم و توسعه شبکه و خط انتقال فاضلاب به میزان ۲۵ کیلومتر را از جمله برنامه‌ها و اولویت کاری امسال این شرکت بیان کرد.

بیرنوندی، اجرای کامل طرح آبرسانی شرق قزوین، تکمیل آبرسانی به محمدیه و مهرگان، تکمیل آبرسانی به آبیک، تکمیل و ارتقا تاسیسات فاضلاب قزوین، تاکستان و آبیک را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این شرکت برشمرد.

او در ادامه تعداد روستا‌های تحت پوشش را ۵۰۶ روستا بیان کرد و افزود: شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در روستا‌ها بیش از ۸۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تداوم آبرسانی سیار به روستا‌های کم آب و احداث ۲۰ مجتمع آبرسانی را از اهم برنامه‌های در دست اقدام اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

شاخص بهره مندی از آب شرب سالم در روستا‌ها بیش از ۸۶ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار