مصرف این نوشیدنی بدون برنامه غذایی و ورزش ممنوع

یک کارشناس علوم تغذیه با منع استفاده بی‌ویه قهوه سبز، به افراد توصیه کرد: برخلاف تاثیر مثبت استفاده صحیح از قهوه سبز، مصرف بی رویه و بدون تجویز کارشناس تغذیه می‌تواند سبب بروز کم خونی، افت فشارو قند شود؛

مصرف این نوشیدنی بدون برنامه غذایی و ورزش ممنوعبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌کابوس اضافه وزن که این روز‌ها دغدغه بسیاری از افراد جامعه شده، افراد را به سوی مصرف برخی خوراکی‌ها برای رهایی از لاغری رسانده است؛ قهوه سبز یکی از نوشیدنی‌هایی است که این روز‌ها باب شده و عده‌ای براین باورند که با خوردن قهوه سبز می‌توان در مدت زمانی کوتاه به تناسب اندام رسید.

فرناز کسائیان، کارشناس علوم تغذیه در این خصوص اظهار کرد: قهوه سبز با تاثیر مثبتی که بر میتوکندری هسته سلولی دارد، متابولیسم را بالا می‌برد. این نوع قهوه دارای آنتی اکسیدان و کلروژنیک اسید بالایی است که به لاغری و افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند.

وی با منع استفاده بی رویه قهوه سبز، به افراد توصیه کرد: برخلاف تاثیر مثبت استفاده صحیح از قهوه سبز، مصرف بی رویه و بدون تجویز کارشناس تغذیه می‌تواند سبب بروز کم خونی، افت فشارو قند شود؛ بنابراین کارشناس مربوط با شناخت از وضعیت بیمار می‌تواند آن را در رژیم غذایی قرار دهد.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر تاثیر قهوه سبز بر لاغری، تصریح کرد: این نوع قهوه در کنار کاهش کالری دریافتی و تصحیح شیوه زندگی می‌تواند درمان خوبی برای چاقی باشد، اما به تنهایی و بدون برنامه غذایی و ورزشی توصیه نمی‌شود.

مشکلات گوارشی، کم خونی و افت قند خون با مصرف بی‌رویه قهوه سبز

محمدعلی طبیبی، دکترای فیزیولوژی نیز  اظهار کرد: قهوه سبز با توجه به کافئین کمتر و آنتی اکسیدان بیشتری که نسبت به قهوه‌های عادی دارد، اولویت بالاتری در مصرف داشته و چربی سوزبهتری است.

وی تاکید کرد: این قهوه در کنار مزایایی که دارد، به سبب مشکلات گوارشی که ایجاد می‌کند باید در دوره‌های کوتاه مدت، حداکثر دوماهه مصرف شود.

این دکترای فیزیولوژی با بیان لزوم فعالیت ورزشی در کنار مصرف قهوه سبز، تصریح کرد: قهوه سبز تاثیری در متابولیسم بدنی ندارد، اما با آزادسازی چربی ها، آن‌ها را وارد جریان خون می‌کند تا با فعالیت ورزشی سوخت و ساز و چربی سوزی انجام شود. باید توجه داشت که مصرف قوه سبز به تنهایی و بدون انجام حرکتورزشی تاثیر چندانی نخواهد داشت.

طبیبی خاطرنشان کرد: با اینکه این نوع درمان‌های گیاهی به سبب در دسترس بودن و هزینه کمی که دارد، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، با توجه به محدودیت‌های میزان تجویز، زمان و دوره‌های مصرف و وابستگی به وزن شخص لازم است که با مشورت کارشناس مصرف شود.

وی همچنین ادامه داد: در میان مکمل‌های بی خطر و کم ضرر، قهوه سبز گزینه خوبی است، اما برخلاف تصور جامعه که هر محصول اورگانیک و گیاهی، بی ضرر است، استفاده این نوع قهوه در درازمدت می‌تواند مشکلات گوارشی، کم خونی و افت قند خون را به دنبال داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار