رشد ۲۷ درصدی بارگیری کالا در بندر امام خمینی (ره)

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از رشد ۲۷ درصدی بارگیری کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در انبار‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج مدیری معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به هم افزایی دستگاه‌های مرتبط در زنجیره تامین کالا برای تسریع در خروج کالا‌های اساسی از بندر و انتقال به سرزمین اصلی، گفت: در سال جاری، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در انبار‌های این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و ارسال شده که رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

او، گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالا‌های اساسی عنوان کرد و بیان داشت: در ۴ ماهه سال جاری کالا‌های مذکور در این بندر بزرگ تجاری کشور تخلیه شده اند.

مدیری در ادامه افزود: با تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری و هم افزایی پیوسته دستگاه‌های مرتبط در زنجیره تامین کالا، روند خروج کالا‌های اساسی و انتقال به درون سرزمین اصلی از بندر امام خمینی (ره) با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول ۷ کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

بندرامام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازد، این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت و ۱۱ پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

افزایش صادارت کالا به آنسوی مرز‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.