باشگاه بدنسازی در خانه (۱)

آموزش کامل حرکت جلو بازو + نکات ایمنی

ورزش بدنسازی به عنوان یکی از مفید‌ترین ورزش‌های آمادگی جسمانی برای سلامت بدن شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، برای انجام صحیح حرکت جلو بازو یک جفت دمبل انتخاب کنید. دمبل‌ها را محکم نگه دارید، به شکلی که انگشتان شست در زیر و سایر انگشتان روی دسته دمبل قرار بگیرند. وزنی را انتخاب کنید که در عین این که شما را به چالش می‌کشد، بتوانید یک ست با ۱۲ تکرار را با فرم صحیح انجام دهید.

در مرحله بعد صاف بایستید. پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید و دستانتان را در کنار بدنتان بصورت کشیده نگاه دارید. دست‌هایتان را بچرخانید به طوری که کف دست‌های شما به سمت جلو باشد.


بیشتر بخوانید: مسئول دپارتمان بدنسازی کمیته تیم‌های ملی اسکواش معرفی شد


آموزش کامل حرکت جلو بازو

سپس عضلات شکم را سفت کنید تا بدنتان استوار بماند. کمی آرنج خود را خم کنید، به طوری که کف دستانتان به سمت بالا بیاید و عضلات ۲ سر یا همان جلو بازوهایتان درگیر شود. اینجا، نقطه شروع تمرین است.

آرنج‌تان را در ۲ طرف بدن خم کنید و به آرامی دمبل‌ها را به سمت استخوان ترقوه، تا آنجا که می‌توانید بالا بیاورید. از حرکت دادن بدن برای بلند کردن وزنه‌ها خودداری کنید. صورت خود را رو به جلو قرار دهید و تا شماره ۳ بشمارید تا سیر حرکت تکمیل شود. هنگامی که دمبل‌ها را بالا آوردید، یک ثانیه فشار آن‌ها را تحمل کنید.


بیشتر بخوانید: یزدانی: تجهیزات ما با سایر رقبای حرفه‌ای قابل قیاس نیست/ ۱۲ ثانیه تا مدال نقره آسیا فاصله داشتم


حالا به آهستگی دمبل‌ها را پایین بیاورید. یعنی در موقعیت ابتدایی که قرار داشتند، قرار بگیرید. تا شماره ۳ بشمارید تا سیر حرکت تکمیل شود. وزنه‌ها را نباید به صورت ناگهانی رها کرد. باید در تمام مدت تمرین، در عضلات ۲ سر بازویی‌تان فشار را حفظ کنید. هنگامی که در نقطه شروع هستید، دوباره یک ثانیه صبر کنید، سپس تکرار بعدی را آغاز کنید. ۱۲ تکرار را با فرم صحیح انجام دهید. بعدا می‌توانید با قوی‌تر شدن بازوهایتان ست‌های بیشتری از این تمرین را انجام دهید.

انتهای پیام/

بدنسازی در منزل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار