اعمال محدودیت‌های جدید در کشمیر در آستانه عید قربان

مقامات هند در آستانه عید قربان، بار دیگر محدودیت‌های جدیدی را در منطقه کشمیر اعمال کردند.

اعمال محدودیت‌های تازه در کشمیر در آستانه عید قربانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات هند امروز یکشنبه بار دیگر شماری از محدودیت‌ها را در بخش‌هایی از کشمیر در آستانه عید قربان اعمال کردند. این در حالی است که نگرانی‌ها از این حکایت دارد که تجمعات بزرگ ممکن است به اعتراضاتی علیه دولت هند منجر شود که برخی حقوق این منطقه را لغو کرده است.

خبرنگار رویترز اعلام کرد یک خودروی ون پلیس را مشاهده کرده که اطراف بخش‌هایی از شهر «سرینگر» در ایالت جامو و کشمیر در حال گشت زنی بوده و اعلام می‌کرده که محدودیت‌ها بار دیگر اعمال شده و از مردم می‌خواسته تا در خانه‌های خود بمانند.

طبق گزارش رویترز، ایست بازرسی‌های پلیس همچنین در بخش‌هایی از مسیر‌های منتهی به منطقه قدیم شهر، که کانون سنتی اعتراضات بوده و همچنین برخی خیابان‌ها در مرکز سرینگر، برقرار شده است.

مقامات هند برای چگونگی برگزاری عید قربان که یکی از مهمترین اعیاد در تقویم مسلمانان قلمداد می‌شود، در حال بحث و گفتگو هستند؛ چرا که به طور معمول، ازدحام زیادی در این روز در مساجد سرینگر مشاهده می‌شود.

دو مقام ارشد دولتی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند: مقامات هند بزودی ویدئو کنفرانسی را با پلیس ارشد و مقامات ۱۰ منطقه کشمیر به منظور تصمیم گیری در خصوص محدودیت‌ها برگزار می‌کنند.

یکی از مقامات هند که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت: ما بزودی در خصوص اوضاع امروز ارزیابی خواهیم کرد. من فکر نمی‌کنم ما اجازه تجمعی بزرگ را داشته باشیم.

چند روز پیش دولت هند شماری از امتیازات منطقه خودمختار کشمیر را ملغی اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
از این شرایط می توان به گونه ای دیگربهره برداری کرد. می توان اینطور استنباط کرد که هند به کمک جامعه مسلمانش شرایط را برای یک تحریم نفتی هر چند مصنوعی بر این کشور مهیا می کنند . بدین وسیله به صورت نمادین می توان قدرت و یکچارچگی مسلمانان را بیشتر کرد و بدون درگیری های نظامی و سیاسی و یا اقتصادی قدرت کشورهای اسلامی را به غرب اعمال کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد شعیب
۱۸:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
واقعا متاسفم برای این ها...این قدر تنگ نظری تا کی!!!
صد افسوس
آخرین اخبار