تلاش مشاور امنیت ملی آمریکا برای جلب حمایت انگلیس علیه ایران و چین

جان بولتون قصد دارد از مقامات انگلیسی بخواهد موضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال ایران و شرکت مخابراتی چینی هوآوی اتخاذ کنند.

تلاش مشاور امنیت ملی آمریکا برای جلب حمایت انگلیس علیه ایران و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا درصدد جلب حمایت انگلیس از مواضع کشورش در ارتباط با ایران و شرکت چینی هوآوی است.

نشریه هیل در گزارشی نوشت: جان بولتون قصد دارد طی دیدار‌های آخر این هفته در لندن، از مقامات انگلیسی بخواهد موضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال ایران و شرکت مخابراتی چینی هوآوی اتخاذ کنند.

در حالی که انگلیس تاکنون اعلام کرده است در پایبندی به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران -که آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد- از اتحادیه اروپا تبعیت خواهد کرد، مقامات انگلیسی در پی توقیف یک نفتکش این کشور توسط ایران در تنگه هرمز، برای واکنش نشان دادن به تهران تحت فشار قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بلندپایه دولت ترامپ، بولتون قصد دارد به مقامات انگلیسی بگوید خارج شدن لندن از این توافق نامه سبب افزایش فشار‌ها بر تهران خواهد شد.

دولت ترامپ همچنین به صورت فزاینده‌ای در حال تحت فشار قرار دادن انگلیس و دیگر هم پیمانانش به منظور متوقف کردن استفاده از تجهیزات ارائه شده از سوی شرکت چینی هوآوی است و می‌گوید فناوری فایو جی (۵ G) ارائه شده توسط این شرکت خطری امنیتی محسوب می‌شود. دولت انگلیس در زمان نخست وزیری ترزا می‌ به هوآوی دسترسی محدودی در ارتباط با شبکه فایو جی خود داد، اما بولتون امیدوار است دولت جدید بوریس جانسون را به اتخاذ موضع سخت‌گیرانه‌تر در این باره ترغیب کند.

انتهای پیام/

تصمیم آمریکا درباره همراه کردن انگلیس با خود علیه ایران و چین

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار