خطیب نماز عیدقربان؛

مراسم حج عامل وحدت مسلمین جهان

نماز عیدقربان امروز با حضور پر شکوه مردم در شهر‌های مختلف گلستان اقامه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   اقامه نماز عید قربان در مصلا‌ها، مساجد وامامزاده‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان گلستان برگزار شد.

در گرگان نیز  نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در مصلی نماز جمعه این شهر اقامه شد.

امام جمعه گرگان امروز در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به اینکه همه باید سعی کنیم ارزش‌های الهی و وحیانی مانند اصلاح بین الناس را به خاطر خدا ترویج کنیم گفت: رعایت دستورات الهی موجب می‌شود که در دنیا و آخرت مورد لطف الهی قرار میگیریم.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به اینکه مراسم حج می‌تواند از عوامل مهم وحدت باشد گفت: متاسفانه امروز حرمین شرفین در اختیار قبیله‌ای است که آن‌ها درست در جهت خلاف مصالح جهان اسلام حرکت می‌کند.

آیت الله نورمفیدی گفت: برخی می‌گویند که چرا بین ایران و عربستان صلح و سازشی پیش نمی‌آید؟ باید ببینیم ایراد و اشکال کار کجاست، اشکال کار در اساس و مبانی فکری بین ما و آن‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در گلستان ادامه داد: ما دنبال مسائلی هستیم که از متن اسلام بیرون آمده، اما آن‌ها دنبال چیز‌هایی هستند که مربوط به اسلام نیست از این رو این دو جریان فکری با هم جمع نمی‌شوند.

آیت الله نورمفیدی همچنین گفت: سازش پذیری عربستان در برابر استکبار جهانی یکی دیگر از اختلافات اساسی ما و عربستان است چرا که ما به دنبال مقاومت امت اسلام در برابر جهان کفر و استبداد هستیم.

او با بیان اینکه قبیله حاکم بر عربستان در پی سازش و مصالحه با اسرائیل و آمریکا هستند گفت:، اما پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (ره) با استناد به معارف قرآنی شعار مقاومت در برابر کفر و عدم سازش را سر داد و بر آن تاکید کرد.

امام جمعه گرگان با یادآوری این نکته که همکاری بین ایران و عربستان به علت اختلافات ایدئولوژی ممکن نیست گفت: مدیران کشور عربستان به خاطر جایگاه ایران در منطقه و جهان برخلاف سال‌های گذشته با حجاج ایرانی برخورد مناسبی داشته اند و استقبال خوب از مواردی بود که امسال در جهت تکریم و حجاج ایرانی انجام شده است.

بیش از یک هزار پایگاه کمیته امداد هم امروز برای جمع‌آوری و توزیع نذورات مردمی در محل های برپایی نماز عید ،  فعال است.

انتهای پیام / فا 

نماز عید قربان در گلستان اقامه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.