افزایش نگرانی‌ها در آمریکا از مواجه شدن این کشور با رکود اقتصادی در نتیجه اختلاف با چین

اقتصاددانان بانک آمریکایی گلدمن ساکس درباره ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا در نتیجه جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

افزایش نگرانی‌ها از مواجه شدن آمریکا با رکود اقتصادی در نتیجه جنگ تجاری با چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اقصاددانان شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی «گلدمن ساکس» دیروز (یکشنبه) اعلام کردند نگرانی‌ها از اینکه جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث ایجاد رکود اقتصادی شود، افزایش یافته است.

آن‌ها همچنین تأکید کردند گلدمن ساکس دیگر انتظار ندارد که این دو قدرت اقتصادی جهان (آمریکا و چین) پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با یکدیگر به توافق تجاری دست یابند.

گلدمن ساکس در پیامی اعلام کرد: ما انتظار داریم که تعرفه‌های وارداتی آمریکا بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالا‌های وارداتی از چین اعمال شود.

گلدمن ساکس همچنین پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه چهارم سال به دلیل تنش‌های تجاری ایجاد شده را کاهش داد.

چندی پیش گزارش‌هایی درباره کاهش ۱۳.۴ درصدی تبادل تجاری میان آمریکا و چین در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۹ منتشر شد. حجم تبادل تجاری میان این دو کشور در این مدت ۳۰۹ میلیارد دلار گزارش شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اول اوت امسال (۱۲ روز پیش) اعلام کرد که از تاریخ اول سپتامبر تعرفه‌های ۱۰ درصدی بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین اعمال خواهد کرد. چین هم در مقابل خرید محصولات کشاورزی آمریکا را متوقف کرد. دونالد ترامپ پیش از این هم تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین اعمال کرد.

مذاکرات دو جانبه میان پکن و واشنگتن قرار است در ماه سپتامبر بار دیگر از سر گرفته شود، اما تنش‌های میان دو کشور در روز‌های اخیر بار دیگر تشدید شده است.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها چین را هدف حملات لفظی قرار داده است. وی دیروز در توییتر نوشت: چین ممکن است امید به پیروزی یک دموکرات (در انتخابات آمریکا) داشته باشد تا بتواند به غارت عظیم خود از آمریکا و دزدی صد‌ها میلیون دلاری ادامه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار