طبس سرشار از منابع، محروم از عواید

نماینده مردم شهر‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: جدول مندلیف در طبس است، اما خام فروشی سبب شده چیزی از این منابع سرشار عاید طبس نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، امیر حسنخانی، نماینده مردم شهر‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی دیشب در جمع خبرنگاران اصطلاح جدول مندلیف در طبس را بکار برد  و افزود : ما از معادن چیزی کم نداریم و درست است که ما پیشرفته‌ترین معادن تمام مکانیزه را در طبس داریم، اما این‌ها عملا چیزی برای مردم طبس ندارد.

او با تاکید بر این که با وجود این منابع باید بتوانیم حداقل بخشی از مشکل اشتغال را حل کنیم، ادامه داد : منابع ما از جمله فلورین، زغال یا حتی منابع دیگری، چون آنغوزه یا شیر شتر که از دیگر داشته‌های طبس است به شدت خام فروشی می‌شود.

امیر حسنخانی گفت: دلیل این اتفاق این است که خیلی چیز‌ها در طبس متولی ندارد و مشکل بزرگتر این است که بسیاری مسئولین کشور شناختی از طبس ندارند حال آنکه طبس ظرفیت ویژه و خاصی برای کشور است.

او همچنین با اشاره به سهم دو درصد طبس از معادن گفت:در جلسه‌ای با وزیر مطرح کردم که کل دو درصد باید پرداخت شود تا همه چیز مشخص و شفاف باشد و استقبال شد و وزیر نامه‌ای هم نوشت.

او افزود: این یکی از مسائل اصلی ماست که باید مبالغ اگر در هر حوزه‌ای به هر مدیری از سوی ایمیدرو پرداخت شده مشخص باشد و بخش‌های عشق آباد و دیهوک نیز در این مورد مدعی هستند و به آن‌ها هم باید پرداخت شود.

چینی‌ها برای آغاز پروژه پروده ۴ در راه طبس

امیر حسنخانی در خصوص پروژه پروده ۴ گفت: شرکت ایمیدرو ۱۵ درصد مبلغ به میزان ۸۰ میلیارد تومان برای فاینانس پروژه پروده ۴ را به بانک پرداخت کرده است و مهندسان و کارشناسان چینی برای آعاز پروژه به طبس می‌آیند.

او افزود: در این خصوص جلسات متعددی با بانک ها، وزیر صنعت معدن و معاون اول رئیس جمهور داشته ام.

امیر حسنخانی با اشاره به این که پروده ۴ و نیروگاه حرارتی دو پروژه اشتغالزا برای طبس خواهد بود، گفت: خبر‌های خوبی از نیروگاه حرارتی برای طبس خواهم داشت.

نماینده مردم طبس در مجلس گفت: نیروگاه حرارتی جای بسیاری برای کار دارد و در این مورد ۲ سال گذشته مصوبه شورای اقتصاد را گرفتیم و برای بهره برداری در صددیم که رییس جمهور و یا معاون اول ایشان آقای جهانگیری را جهت افتتاح پروژه به طبس بیاوریم.

عمده تصادفات مربوط به جاده‌های غرب خراسان جنوبی

نماینده مردم طبس در مجلس در حوزه راه‌ها نیز صحبت‌هایی داشت وگفت: در خصوص جاده‌ها در جلسه‌ای با نیروی انتطامی مطرح شد که در جاده‌های طبس_ یزد و دیهوک_راور افزایش تلفات داشتیم و به این دلیل نامه‌هایی نوشته و پیگیری‌هایی کرده ام.
او افزود: عمده تصادفات در جاده‌های غرب استان اتفاق می‌افتد و من نزد آقای جهانگیری و آقای نوبخت مطرح کردم و یک سری دستورات هم گرفتم.

امیر حسنخانی با اشاره به این که الان اصطلاح جاده مرگ از جاده قاین_بیرجند به جاده طبس_ یزد منتقل شده افزود: پیگیریم جاده‌های طبس_ یزد و طبس_ دیهوک دوبانده شود.

نماینده مردم طبس در حوزه مشکلات راه آهن نیز توضیحاتی داد و قول داد برای مسیر طبس به راه آهن که به تازگی دوبانده شده و این امر سبب ایجاد خطراتی در نزدیکی شهر شده پیگیری‌هایی انجام دهد.

او با اشاره به این که زیر گذر راه آهن از زمان مدیر کل قبلی نیز قرار بود اجرا شود، اما نشده، گفت: با مدیر کل فعلی در این خصوص صحبت خواهم کرد.

امیر حسنخانی در این جلسه قول داد تا به دلیل اهمیت موقعیت راه اهن شرق رسولی مدیرعامل راه آهن کشور را برای حل مشکلات این اداره کل به طبس دعوت کند.

نماینده مردم طبس در پی درخواست خبرنگار باشگاه خبرنگاران برای رسیدگی به حقوق معوق کارگران شهرداری که در پی کمبود بودجه شهرداری اتفاق افتاده و شهردار طبس نیز حل آن را به پرداخت سهم دو درصد از عوارض معادن موکول کرده بود نیز قول‌هایی داد.

او گفت: با بررسی مشکلات شهرداری در خصوص حقوق‌های معوق سعی می‌کنیم این مسئله مرتفع شود.

امیر حسنخانی افزود: ما باید به شهرداری کمک کنیم دولت هم کمک کند تا مشکلاتش حل شود چرا که اگر شهرداری بخواهد اقتصادی عمل کند و خود را اداره کند به مردم فشار خواهد آمد.

 نماینده مردم طبس فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع تصمیم من این است که کاندیدا نشوم مگر این که اتفاق جور دیگری رقم بخورد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.