تازه‌ترین رسوایی اخلاقی ورزش آمریکا

در پی شکایت یک اسکیت باز آمریکایی از مربی سابق تیم ملی ایالات متحده بخاطر آزار و اذیت جنسی ماجرایی دیگر از رسوایی اخلاقی ورزش آمریکا فاش شد.

تازه ترین رسوایی اخلاقی ورزش آمریکابه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، آدام اشمیت، عضو سابق تیم ملی اسکیت روی یخ ایالات متحده، از ریچارد کالاگان مربی این تیم به خاطر سواستفاده جنسی از او بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ شکایت کرد.

این ادعا‌ها یک هفته بعد از آن که اشلی واگنر، اسکیت باز المپیکی آمریکا، داستان سواستفاده جنسی از خود توسط جان کاگلین (سرمربی درگذشته‌) را فاش کرد، ورزش اسکیت ایالات متحده را به لرزه درآورد.

به گزارش روزنامه یو اس تودی، حالا اشمیت شکایت خود را در سن دیگو مطرح کرده و ادعا می‌کند که کالاگان بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱، هنگامی که اشمیت ۱۴ ساله بود، مرتباً او را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

در این دادخواست از تیم ملی اسکیت و ورزشگاه اونیکس آیس آرنا در دیترویت، جا‌هایی که کالاگان به اشمیت آموزش داده، اشاره شده است.

این ادعای سواستفاده جنسی علیه کالاگان پس از آن صورت گرفت که فدراسیون اسکیت آمریکا شکایات مربوط به سورفتار‌های جنسی علیه کالاگان توسط کریگ مائوریتزی در سال ۱۹۹۹ را رد کرد.

مائوریتزی در مارس ۲۰۱۸ به یو اس‌ای تودی گفت که کالاگان در سال ۱۹۷۶ هنگامی که او ۱۳ ساله بود، با او رابطه جنسی نامناسبی برقرار کرد و ادعا می‌کند که بعد‌ها وقتی ۱۸ ساله شد با این مربی وارد رابطه جنسی شده است.

مائوریتزی ادعا کرد که این رابطه تا ۲۲ سالگی ادامه داشته، اما کالاگان به مدت ۱۲ سال به طور پراکنده رفتار‌های جنسی نامناسب داشته است.

این اتهامات در ژانویه سال ۲۰۱۸ به مرکز امنیت ورزش (SafeSport) ایالات متحده ارسال شد.

اشمیت در شکایت خود علیه کالاگان، فدراسیون اسکیت را به دلیل رسیدگی نکردن به شکایات مائوریتزی و رد شکایت او در سال ۱۹۹۹، تا حدودی مقصر دانست.

اشمیت در مصاحبه با ABC News اظهار داشت: چگونه این اتفاق افتاد؟ چرا ۲۰ سال پیش وقتی همه، همه چیز را می‌دانستند کاری نکردند؟ اگر آن‌ها کاری می‌کردند، من هرگز مورد سواستفاده قرار نمی‌گرفتم.

گفتنی است هفته گذشته واگنر، برنده مدال برنز تیمی المپیک سوچی ۲۰۱۴، به روزنامه یو اس‌ای تودی گفته بود کافلین در ژوئن ۲۰۰۸ بعد از یک مهمانی در اردوی تیم ملی اسکیت در کلرادو، او را مورد حمله جنسی قرار داده است.

کافلین در ژانویه سال ۲۰۱۸، یک روز پس از تعلیق موقت از سوی SafeSport آمریکا خودکشی کرد.


بیشتر بخوانید:

استعفای رئیس موقت اتحادیه جهانی بوکس

رسوایی اخلاقی یک مقام سعودی در رقابت‌های آزمایشی المپیک ۲۰۲۰

بی بندوباری ستاره فوتبال کار دستش داد

دفاع مادر کریس رونالدو از پسرش


انتهای پیام/

رسوایی جدید ورزش اسکیت آمریکا را به لرزه درآورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.