آغاز تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره مرگ مشکوک دوست صمیمی ترامپ

دادستان کل آمریکا از آغاز تحقیقات وزارت دادگستری این کشور درباره علت مرگ مشکوک جفری اپستین در زندان خبر داد.

تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره مرگ مشکوک دوست صمیمی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را به منظور بررسی علت خودکشی جفری اپستین، میلیاردر و قاچاقچی جنسی کودکان آغاز کرد.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا مرگ اپستین را شوکه آور دانست و در بیانیه‌ای اعلام کرد بازرس کل وزارت دادگستری درباره شرایط خودکشی این میلیاردر آمریکایی تحقیقاتی را صورت خواهند داد. او گفت: از شنیدن خبر مرگ جفری اپستین  که به علت خودکشی اتفاق افتد، در حالی که در بازداشت فدرال به سر می‌برد، شوکه شدم. مرگ او سوالات جدی بسیار را مطرح کرده که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: علاوه بر تحقیقات اف بی آی، پلیس فدرال، من با بازرس کل که تحقیقاتی را درباره علت مرگ اپستین آغاز کرده، مشورت کردم.

هنوز هیچ تائیدیه رسمی درباره خودکشی اپستین صادر نشده است، اما گزارش‌های بسیار حاکی از آن است که مقامات بر این باورند که او خود را حلق آویز کرده است. سه هفته پیش هم او در سلول خود اقدام به خودکشی کرد و ماموران زندان او را با کبودی‌های بر گردنش یافتند. اپستین در حالی روز شنبه حلق آویز در سلول خود پیدا شد که در انتظار جلسه دادگاهی خود برای اتهامات مربوط به قاچاق جنسی کودکان بود.

به دنبال مرگ اپستین و تائید نشدن رسمی خودکشی او، تئوری‌های توطئه مختلفی مطرح شده است. راستگرا‌ها مرگ او را به بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا که زمانی یکی از نزدیکان این میلیاردر بود، مرتبط می‌دانند. ترامپ هم در واکنش به مرگ اپستین در توئیتر خود پیام‌های را با مضمون «اپستین اطلاعاتی درباره بیل کلینتون داشت و اکنون مرده است»، را بازنشر کرد.

ماه گذشته میلادی روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام اجرایی گزارش داد جفری اپستین در حالت بیهوشی در سلولش پیدا و یک علامت روی گردنش دیده شده است. مقامات اجرایی آن زمان از احتمال تلاش وی برای خودکشی خبر داده بودند.

اپستین ۶۶ ساله که دوست قدیمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بوده، روز شنبه در سلول خود در مرکز اصلاح متروپولیتن، بازداشتگاه دولتی، در منهتن نیویورک دست به خودکشی زد. بنا به گزارش‌ای بی سی نیوز، اندکی پس از انتقال به بیمارستانی در نیویورک مرگ او تائید شد. او یکی از دوستان نزدیک و قدیمی ترامپ بود و پس از دستگیری او تصاویر زیادی از این دو میلیاردر در دهه‌های مختلف در رسانه‌ها منتشر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار