بهره مندی ۸۴ درصد جمعیت روستایی مهاباد از آب آشامیدنی سالم

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهاباد گفت: هشتاد و چهار درصد از جمعیت روستایی شهرستان مهاباد از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، نالوسی رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهاباد در نشست اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: در حال حاضر ۱۰۸ روستای این شهرستان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند که ۸۴ درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

او افزود: بانمونه برداری هاو آزمایش‌هایی که روزانه بر روی آب آشامیدنی روستا‌ها انجام می‌شود، کیفیت آب آشامیدنی روستایی کنترل شده است.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: تبلیغ بعضی از کالا‌ها که به نحوی به سلامت شهروندان آسیب وارد می‌کند ممنوع اعلام شده است.

امینی افزود: این کالا‌ها شامل برخی از نوشیدنی ها، برخی از فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس، انواع محصولات دخانی ویک سری دارو‌هایی مخدری است که میتواند زمینه ساز اعتیاد باشد.

صنعتی، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: صید و صیادی از چند سال گذشته در دریاچه سد مهاباد مرسوم بوده و این در حالی است که این کار ممنوع است، اما به خاطر نبود نظارت در سال‌های گذشته کنترل نشده است که از این به بعد پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ج

نشست اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.