نمکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید زمین با پول دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی را نمی‌توانم رد کنم/ باید بودجه دارویی به حسابی جدا ریخته شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره هزینه کرد بودجه دارو برای خرید زمین در دانشگاه‌های علوم پزشکی توضیح داد.


خرید زمین با پول دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی را نمی‌توانم رد کنم/ باید بودجه دارویی به حسابی جدا ریخته شودسعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این موضوع که برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی با پول دارو زمین خریدند، اظهار کرد: نمی‌توانم این موضوع را رد کنم، در وزارت بهداشت برای جلوگیری از تکرار این اتفاق ردیف بودجه‌ای خاصی را در همه دانشگاه‌ها برای دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: با تخصیص ردیف بودجه‌ای به دارو و تجهیزات پزشکی از این مسئله که اعتبار پرداخت شده به دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه از محل بدهی سازما‌ن‌های بیمه گر مانند بیمه سلامت و تأمین اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

نمکی تأکید کرد: با این اقدام قدر و سهم دارو و تجهیزات پزشکی در حساب جدایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی واریز و هزینه خواهد شد که این حساب قابل نظارت از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در این صورت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نمی‌توانند به ردیف بودجه دارو و تجهیزات پزشکی دست اندازی کنند.


بیشتر بخوانید: جیب خالی بیمه‌ها دامن بیماران را گرفت/ماجرای پولی شدن داروی تالاسمی چیست؟


گفتنی است؛ صنعت داروسازی با چالش نقدینگی رو به رو است؛ در این میان ۵٠٠ میلیون یورو در اختیار بیمه‌ها قرار گرفت تاسهم اعظمی از این پول به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کند اما این پول در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پرداخت بدهی بخش دارو و تجهیزات پزشکی هزینه نشد و مسئولان نیز آن را تایید کردند.

علی رزازان، مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو از خرید زمین با بودجه دارو و تجهیزات پزشکی خبر داده بود.

رزان اظهار کرد: برخی دانشگاه‌ها زمانی که بودجه دریافت کردند و بنا بود این بودجه‌ها را صرف مخارج داروئی کنند و پول شرکت‌ها را بدهند، بودجه دارو را برای تامین هزینه‌های دیگر صرف کردند.

مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو گفت: این بودجه صرف مخارجی از قبیل خرید تجهیزات پزشکی، خرید زمین و توسعه دانشگاه‌ها یا تجهیز کردن ساختمان‌هایشان شد که این موجب شد، مطالبات شرکت‌ها از دانشگاه‌ها زیاد شود.


بیشتر بخوانید: هنوز جواب شفافی برای هزینه کرد ۵۰۰ میلیون یورو نگرفته ام/ سفر رایگان پزشکان به آنتالیا برای تجویز داروی خارجی/ اعترافات تلخ دستگیرشدگان در سازمان غذا و دارو


چند روز پیش هم وزیر بهداشت در جلسه معاونان غذا و دارو  ضمن انتقاد از هزینه کرد دارو در امور دیگری در دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد: من در سازمان برنامه و بودجه مکلف کردم که بودجه دارو و تجهیزات پزشکی باید جدا شود و در حساب دیگری برود اما هیچ کس برای اجرای این دستور در سازمان غذا و دارو سینه سپر نکرد.

وزیر بهداشت گفت: به همین دلیل به همه روسای دانشگاه ها ابلاغ کردم و می کنم که بودجه دارو و تجهیزات پزشکی جدا شود و در دانشگاه ها از سال آینده ردیف بودجه ای دارو و تجهیزات پزشکی مستقل خواهد بود اما پیگیری اصلی در سازمان غذا و داروست و باید موضوع مدام رصد شود و خلاف ها را گزارش کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۰۸:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
باید از جایی شروع کرد و شدیدترین مجازات را برای این قبیل مفسدین اجرا نمود تا حتی کسی فکر فساد با عموال عمومی به سرش نزنه.....
کشورهای مالزی و اندولزی و سنگاپور و چین و کره و... با اجرای اشد مجازات برای رشوه و جرایم اقتصادی به این پیشرفت رسیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
با این تورم افسار گسیخته تامین اجتماعی یکسال تاخیر در پرداخت بدهی به مطب پزشکان رادارد.این پزشک ها با چی وچگونه زندگی کنند؟مطبی که روزانه حدود ۱۰ مریض دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
چطور دلشون اومده با پول دارو اين کار بکنن واقعا متاسفم براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
آقای وزیر مرکز بهداشت الان پنج ساله پانسیون میخواد بسازه ولی نیمه کاره گذاشته پولش رو معلوم نیست چکار کرده پیمانکار هم دیگه کشیده کنار میگه با این هزینه ها دیگه نمیصرفه
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۶:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
لعنت خدا برمفسدین غارتگران بیت المال
Germany
mostafa
۱۶:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
چیزی نشده که حالا یه بیمار تالاسمی به داروش نمیرسه.. شما مسئولین کلاتونو بالا تر بزارید آفرین من به جاتون بودم آب میشدم نه اینکه رو بخ دوربین هر روز این اخبار تکرار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
واقعا اینا چجوری میخوان جواب خدارو بدن....
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۳:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
پس شما چکاره بودید ؟ با کسی که اینکارو کرده برخورد قاطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
چرا یه فکری به حال این راننده های استیجاری نمیکنید.
هر کی پارتی و امتیاز داشت استخدام شدند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
ما یک دولت مقتدر میخواهیم یک دولت اسلامی وقدرتمند اگر میشد دولت ومجلس را اینگونه کرد مردم وهمه مسئولین پایین دست همه مطیع قانون میشوند
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه به قیمت جون مردم زمین خریده اند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
آقای وزیر چرا سنوات بازنشسته ها رو نمیدین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
متأسفانه یه وزارتخونه عریض و طویل حساس سالها تو این وزارتخونه زحمت کشیدیم همش اجحاف و حق کشی روز بروز هم بدتر میشه
آخرین اخبار