جزییات آتش سوزی منطقه حفاظت شده هامون+ تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان جزییات آتش سوزی منطقه حفاظت شده هامون در سیستان را تشریح کرد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  آتش سوزی شب گذشته در منطقه حفاظت شده هامون که بعد ازظهر دیروز دوشنبه آغاز شده بود با تلاش و همت محیط بانان منطقه، نیرو‌های بومی و محلی و منابع طبیعی... مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: براساس بررسی‌های اولیه آتش سوزی درحدود سه هکتار از منطقه حفاظت شده هامون دارای پوشش علفی، اتفاق افتاده بود و بادی که با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت در حال وزیدن بود به شدت گیری آن کمک می‌کرد که خوشبختانه با تلاش و همت محیط بانان منطقه، پرسنل خوب منابع طبیعی و نیرو‌های بومی و محلی ... در همان ساعات ابتدایی مهار و در پایان صورتجلسه نهایی توسط نیروی انتظامی جهت انجام تحقیقات تنظیم شد.

جزییات آتش سوزی منطقه حفاظت شده هامون در سیستان+ عکس

او بیان کرد:  انجام چندین دوره مانور‌های مقدماتی اطفای حریق که طی ماه‌های گذشته در منطقه انجام شده در این زمینه بسیار مفید بوده همچنین تعداد مناسب و نوع ادوات جدید اطفای حریق خریداری شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست همچون کوله‌های دمنده در سرعت بخشیدن به مهار آتش سوزی بسیار موثر واقع شدند و آتش در همان ساعات اولیه خاموش شد.

جزییات آتش سوزی منطقه حفاظت شده هامون در سیستان+ عکس

پورمردان ضمن بیان اینکه همواره پس از آبگیری و با خشک شدن تدریجی تالاب هامون علف‌های بستر آن به سرعت خشک میشوند و بسیار مستعد آتش گرفتن هستند، افزود: به نظر میرسد علت آتش سوزی عامل انسانی بوده که از مردم فهیم استان درخواست داریم نسبت به رعایت مسایل ایمنی و عدم روشن نمودن آتش در مکان‌هایی که دارای پوشش گیاهی خشک شده هستند جداً خودداری نمایند.


بیشتر بخوانید: آتش تالاب هامون مهارشد / عامل انسانی علت اصلی آتش سوزی


انتهای پیام/ع

آتش سوزی در تالاب هامون 

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار