توضیحات سرپرست حجاج ایرانی درباره حقوق شهدای منا

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره پیگیری‌های انجام شده برای استیفای حقوق شهدای منا توضیحاتی داد.

توضیحات سرپرست حجاج ایرانی درباره حقوق شهدای منابه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه مراسم یادواره شهدای منا و مسجدالحرام در چادر بعثه مقام معظم رهبری دوشنبه شب (۲۲ مرداد ماه) با بیان اینکه وظیفه ماست که این مسائل را پیگیری کنیم، اظهار کرد: تاکنون هم مسئولان مربوطه از جمله نماینده محترم ولی فقیه و مسئولان سازمان حج و زیارت پیگیری‌های زیادی داشتند.

او افزود: علاوه بر این جلساتی هم که با خانواده‌های شهدای مسجدالحرام و منا در تهران برگزار شده، این موضوع را پیگیری کرده‌ایم تا حقوقشان استیفاء شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پیگیری مسائل مرتبط با شهدای منا به دلیل قطع بودن روابط دو کشور مقداری به تأخیر افتاده است، گفت: امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود و مکاتباتی که ریاست سازمان حج با وزیر حج عربستان داشتند و جلساتی که در مکه بعد از ایام حج برگزار خواهد شد، نتیجه روشن شود.


بیشتر بخوانید: واکنش رئیس حج و زیارت به ادعای برادر شهید غضنفر رکن آبادی


او با بیان اینکه سومین سال است که در شب دوم حضور حجاج ایرانی در منا یادواره شهدای مسجدالحرام و منا برگزار می‌شود، ادامه داد: برنامه‌ای که قبلاً تحت عنوان یادمان خادمان ضیوف الرحمان برگزار می‌شد، بعد از وقوع فاجعه منا به یادواره شهدای مسجدالحرام و منا تغییر یافته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب تصریح کرد: در این برنامه زائران ایرانی در چادر بعثه مقام معظم رهبری در منا حضور می‌یابند و یاد عزیزانی را که از منا به دیار باقی پر کشیدند و همین طور عزیزانی که در مسجدالحرام به شهادت رسیدند، گرامی می‌دارند.

او گفت: امشب هم جمعی از زائران و نمایندگان بعثه مراجع عظام تقلید در این یادواره حضور پیدا کردند و در جلسه‌ای که برگزار شد، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی مطالب خوبی را بیان کرد.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: یاد این شهدا را باید گرامی داشت؛ خون این شهدا مانند خون بقیه شهدا الهام‌بخش خواهد بود و ما باید این مسائل را پیگیری کنیم.

«مرتضی رکن‌آبادی» برادر دیپلمات سابق ایران در لبنان که جزء جان‌باختگان فاجعه منا بود، همزمان با سالگرد آن حادثه درحالی‌که ۸۸ هزار ایرانی در حج حضور دارند، در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد اسناد و منابع موثقی دارد که نشان می‌دهد ایران برای باز شدن راه حج، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده که در آن پذیرفته مقصر فاجعه منا ایرانی‌ها بوده‌اند.

او گفته است: «واقعا تعجب‌آور است مسؤولان جمهوری اسلامی سال گذشته توافق‌نامه‌ای را در مذاکرات حج امضا کردند که براساس آن پذیرفته‌اند آن‌چه در منا اتفاق افتاد مقصرش ایرانی‌ها بودند تا بتوانند راه حج را باز کنند. به این وسیله راه حج باز شد یعنی روی خون شهدای منا پا گذاشته شد. اطلاع دقیقی دارم و به موقع منبع را اگر نیاز بود حتما معرفی می‌کنم.»

انتهای پیام/

واکنش نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ادعای برادر شهید رکن آبادی

برچسب ها: حج و زیارت ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار