استاندار فارس:

پرداخت پاداش معلمان بازنشسته در اولویت قرار گیرد/هزینه سرویس مدارس معقول و منطقی باشد

استاندار فارس بر نحوه پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و لزوم توجه آموزش و پرورش به پرداخت این مطالبات در اولین فرصت پس از بازنشستگی فرهنگیان با استفاده از فرصت‌ها و اعتبارات پیش بینی شده در قانون تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه شورایز آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از مسئولیت‌های آموزش و پرورش با فعالیت معلمان انجام می‌شود، عنوان کرد: بنابراین آموزش و پرورش در برابر رفع مشکلات و تامین مطالبات معلمان مسئول است چرا که بی تردید رضایتمندی آن‌ها در کیفیت خدمات آموزشی و تربیت نسل کارامدی که آینده کشور را تضمین می‌کنند موثر خواهد بود.

او با اشاره به زمان زیادی که صرف برگزاری جلسات مربوط به آموزش و پرورش می‌شود، بیان کرد: پیگیری مصوبات جلسات پیشین و همچنین مطالعه و تسلط بر موضوعاتی که قرار است در جلسه مطرح شود در دستور کار اعضا شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

استاندار فارس در باره واگذاری مجوز صدور و نظارت بر مدارس پیش دبستانی تحت پوشش بهزیستی استان به آموزش و پرورش فارس نیز بر لزوم تشکیل کمیته‌ای تخصصی و بررسی حواشی این موضوع تاکید کرد و افزود: باید بهترین تصمیم که رضایتمندی والدین را در پی داشته باشد گرفته شود.

رحیمی این مصوبه را فرصتی برای بهبود کیفیت آموزشی دانست و اظهار کرد: خدمات رسانی به این گروه باید، رسالت اصلی هم آموزش و پرورش و هم بهزیستی باشد و کیفیت آموزشی در پیش دبستانی‌ها باید جایگزین توجه به مناقع بخشی و سازمانی شود.

او با اشاره به بند ب تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ مبنی بر نحوه پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، بر لزوم توجه آموزش و پرورش به پرداخت این مطالبات در اولین فرصت پس از بازنشستگی فرهنگیان با استفاده از فرصت‌ها و اعتبارات پیشبینی شده در قانون تاکید کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی توسط آموزش و پرورش استان را ابتکاری نو و مطلوب دانست و گفت: در اجرای این طرح عدالت آموزشی مدنظر قرار گیرد.

او در بخش پایانی سخنان خود به اجرای پروژه مهر اشاره کرد و افزود: بی شک توجه مدیران به موضوع آغاز سال تحصیلی و توجه به رفع مشکلاتی که سالانه نگرانی‌هایی برای والدین و شهروندان ایجاد می‌کند راهگشا خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین به موضوع ثبت نام مدارس اشاره کرد و با بیان اینکه در سال‌های گذشته مشکلاتی در این زمینه وجود داشته و سبب ایجاد نگرانی و نارضایتی در خانواده‌ها شده است، اظهار کرد: به رغم اینکه اداره بازرسی استانداری فارس نظارتی مستمر بر این موضوع دارد از آموزش و پرورش نیز می‌خواهیم توجه به این موضوع را بیش از پیش در دستور کار قرار دهد.

استاندار فارس ادامه داد: مسئله سرویس مدارس نیز هموراه در آغاز سال تحصیلی به عنوان یک معضل مطرح است که بلاتکلیفی والدین و ایجاد ترافیک از جمله این معضلات است آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی باید تدابیر لازم را در این باره بیندیشند.

رحیمی تاکید کرد که شهریه سرویس مدارس به گونه‌ای باشد که حداقل‌ها را در بر گیرد تا فشار مضاعفی بر خانواده‌ها ایجاد نشود.

او به موضوع پوشاک مدارس نیز اشاره کرد و با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت جنس پارچه و دوخت آن، گفت: این موضوع نیز در سال‌های گذشته به یک سردرگمی و اتلاف وقت برای خانواده‌ها تبدیل شده بود که امسال با در نظر گرفتن تدابیری از جمله نوبت بندی مناسب باید کمترین زمان انجام شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید با انگیزه و علاقه مندی در مدرسه و کلاس درس حاضر شوند، عنوان کرد: انجام پژوهشی توسط پژوهشگران آموزش و پرورش و تعیین فاکتور‌هایی که دانش آموز را علاقه‌مند به مدرسه و تحصیل می‌کند باید در دستور کار این سازمان قرار گیرد.
انتهای پیام/م

جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.