سازمان ملل خواستار تحقیق در خصوص خشونت‌های اخیر در هنگ‌کنگ شد

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد تحقیقات بی‌طرفانه درباره تحولات اخیر هنگ‌کنگ را خواستار شد.

سازمان ملل خواستار تحقیق در خصوص خشونت‌های اخیر در هنگ‌کنگ شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «میچل باچلت» مسئول حقوق‌بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه تحقیقاتی بی‌طرفانه را در خصوص خشونت‌های اخیر در هنگ‌کنگ خواستار شد.

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از سرکوب تظاهرکنندگان در هنگ‌کنگ، تحقیقات بی‌طرفانه را درباره تحولات اخیر در این مستعمره پیشین انگلیس خواستار شد.

راپرت کالویل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو گفت میچل باچلت خشونت‌های اخیر در هنگ‌کنگ را به شدت محکوم و مقامات این منطقه را ملزم کرد هر چه زودتر تحقیقاتی دقیق، مستقل و بی طرفانه درباره رفتار و عملکرد نیرو‌های پلیس و عاملان خشونت‌های این منطقه انجام دهند.

کالویل خاطر نشان کرد حق آزادی بیان و تجمعات مسالمت آمیز و همچنین حق شرکت در امور عمومی در بیانیه جهانی حقوق بشر و همچنین قانون اساسی هنگ کنگ به صراحت آمده است.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود این نهاد اسناد و شواهد معتبری در اختیار دارد که نشان می‌دهد ماموران پلیس هنگ کنگ در برخورد با تظاهرکنندگان به شکلی از زور و سلاح استفاده کرده‌اند که ناقض قوانین و معیار‌های بین‌المللی است.

طبق اعلام کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد ماموران پلیس هنگ کنگ برای متفرق کردن تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسی در این منطقه بدون این که نگران کشته شدن یا زخمی شدن معترضان باشند از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

راپرت کالویل افزود کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد از مقامات هنگ کنگ می‌خواهد بدون اتلاف وقت بیشتر تحقیقات خود را درباره وقایع خشونت‌بار اخیر آغاز کنند و در این مسیر به گونه‌ای عمل کنند که حقوق آن‌هایی که به طور مسالمت آمیز عقاید و دیدگاه‌های خود را اعلام می‌کنند، نقض نشود.

هنگ کنگ که در گذشته از مستعمرات انگلیس بوده است و سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت چین بازگشت اکنون با یکی از وخیم‌ترین بحران‌های سیاسی خود روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار