با حضور صالحی انجام شد؛

افتتاح سه آزمایشگاه مرکز ملی خلاء

همزمان با کلنگ زنی مرکز تحقیقات ملی جداسازی و توسعه کاربرد ایزوتوپ‌های پایدار، آزمایشگاه‌های تست پمپ‌های خلاء، تست شیر خلاء و فشارسنج‌های خازنی با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.

سه آزمایشگاه مرکز ملی خلاء افتتاح شدبه گزارش  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پمپ‌ها و شیرهای خلاء که در مراکز غنی سازی کاربرد دارد،  از جمله تجهیزاتی است که به دلیل تحریم‌ها امکان ورود به کشور ندارد ولی کارشناسان و متخصصان ایرانی توانسته‌اند با تکیه بر ظرفیت‌های درونی و بر اساس نوع سانتریفیوژها این شیرها و پمپ‌ها و فشارسنج ها را طراحی کرده و تست کنند.


بیشتر بخوانید: هشدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به اروپا/ صالحی: اگر نتوانیم نفت بفروشیم، حفظ برجام به نفعمان نیست


در حال حاضر سه نوع پمپ خلاء در کشور بومی سازی شده و ایران از تولیدکنندگان این تجهیزات مهم به شمار می رود. این در حالی است که این تجهیزات از سال ۱۳۸۶ تاکنون در اختیار ایران قرار نگرفته و تعمیر و نگهداری آن هم با مشکلات بسیاری مواجه بوده است.

راه اندازی آزمایشگاه های تست پمپ‌های خلاء قابلیت‌ها و توانمندی‌های مختصصان ایرانی را به دنیا نشان می دهد که ایران قادر است تولیدات خود را استفاده کند. پمپ‌های خلاء علاوه بر صنعت هسته ای در صنایع دیگر هم استفاده می‌شود. جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۰ کشور سازنده شیرها و پمپ های خلا و فشارسنج های خازنی در دنیاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار