سفر هیات فرهنگی بصره عراق به منطقه آزاد اروند

جمعی از هنرمندان موسیقی، تئاتر و فیلم از استان بصره عراق در قالب یک هیات فرهنگی از مرز بین المللی شلمچه وارد منطقه آزاد اروند شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند سه شنبه گفت:این هنرمندان عراقی در دهه امامت و ولایت در مدت سه روز در شهرهای آبادان و خرمشهر به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می پردازند.

او ادامه داد:گروه تئاتر استان بصره در ساعت ۲۱  و گروه موسیقی در ساعت ۲۲  چهارشنبه و پنجشنبه در سالن خلیج فارس خرمشهر اجرای برنامه دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به اکران ۶ فیلم کوتاه عربی استان بصره در سینما مهر آبادان و مجتمع فرهنگی هنری شهیدفهمیده خرمشهر در روزهای پنجشنبه و جمعه اشاره کرد و گفت: استان بصره و منطقه آزاد اروند ،دارای پتانسیل خوبی در زمینه های فرهنگی و هنری می باشند که  زمینه تبادل فرهنگی و هنری بین آنان فراهم شده است.

قنواتی افزود:در مدت زمان حضور هیات فرهنگی استان بصره عراق در آبادان و خرمشهر فیلم های الحقیبه. به کارگردانی علی عیدان، جاری الاتصال به کارگردانی  بهاء الکاظمی، انها بیضاء به کارگردانی سرمد یاسین، عین الجبل به کارگردانی حسین الاسدی، فریم به کارگردانی  لیث عبد الکریم و اخوان نویره به کارگردانی زین الصاحب در منطقه آزاد اروند به نمایش در می آیند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند چندی پیش از توافق و گسترش روابط فرهنگی و هنری بین ۲ کشور ایران و عراق ، به ویژه در برگزاری  برنامه های مشترک فرهنگی در منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق خبر داد.

در سفر اخیر هیاتی از منطقه آزاد اروند به استان بصره عراق توافق اولیه پیرامون برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، ورزشی همچنین ارائه خدمات گردشگری سلامت به صورت مشترک در بصره و شهرستان های آبادان و خرمشهر انجام شد.

انتهای پیام/ د

حضور جمعی از هنرمندان موسیقی، تئاتر و فیلم از بصره عراق در منطقه آزاد

برچسب ها: سینما ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.