رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رزن گفت: سه تن ریشه شیرین بیان از یک دستگاه خاور در این شهر کشف و ضبط شد.

کشف سه تن ریشه شیرین بیان در رزنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ناصر محقق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رزن افزود: همه ساله عده‌ای افراد سودجو از یکی استان‌های جنوبی کشور برای به دست آوردن ریشه شیرین بیان به شهر‌های رزن و درگزین از توابع استان همدان مراجعه می‌کنند.

او اضافه کرد: این افراد برای دستیابی به هدف خود ابتدا اراضی دارای این گیاه دارویی را شناسایی کرده سپس اقدام به شخم زدن این زمین‌ها با تراکتور ۶ سیلندر با گاو آهن تک خیش می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رزن اظهار داشت: آن‌ها برای خارج کردن ریشه شیرین بیان اقدام به شخم زمین تا عمق بیشتر کرده در حالیکه کشاورز نمی‌داند اقدام این افراد سودجو به ضرر زمین است.

محقق ادامه داد: ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتری سطح زمین دارای خاک نباتی و مناسب برای کشت و کار و زارعت است، اما با شخم عمیق این سطح از خاک به قسمت پایین رفته و خاکی که قابلیت زارعت ندارد بالا قرار می‌گیرد.

او گفت: هر گونه برداشت شیرین بیان از اراضی ملی ممنوع است و برداشت این گیاه دارویی از اراضی زراعی نیز نیازمند دریافت مجوز‌های لازم از اداره منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رزن بیان کرد: شیرین بیان خاصیت دارویی دارد بنابراین افراد سودجو با برداشت آنها، این گیاه دارویی را تحویل عطاری‌ها یا کارخانه‌های دارو سازی می‌دهند.

محقق تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن شیرین بیان در جمع گونه‌های گیاهی کمیاب و در حال انقراض برداشت این گیاه از اراضی منابع طبیعی ممنوع بوده و در اراضی کشاورزی نیز نیازمند دریافت مجوز از این اداره است.
انتهای پیام/ج

سه تن ریشه شیرین بیان در رزن کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.