واکسن سرطان ساخته شد

یک شرکت کوچک آمریکایی، واکسنی ساخته است که با آشکارکردن سلول‌های سرطانی برای سیستم ایمنی بیمار، درمان سرطان را ممکن می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت کوچک آمریکایی، واکسنی ساخته است که با آشکارکردن سلول‌های سرطانی برای سیستم ایمنی بیمار، درمان سرطان را ممکن می‌کند.

واکسن سرطان ساخته شد

شرکت آمریکایی مورفوجنسیس که در حوزه توسعه و تحقیقات ژن و سلول درمانی فعالیت می‌کند، برای بیماری سرطان، واکسنی ساخته است که هم اکنون در مرحله آزمایش‌های بالینی قرار دارد.

این واکسن که ImmuneFx نام دارد سیستم ایمنی بدن را به گونه‌ای تربیت می‌کند که سلول‌های سرطانی را شناسایی کند و از بین ببرد.

سرعت بالای جهش و تغییر سلول‌های سرطانی، کار شناسایی و تعیین موقعیت آن‌ها را برای سیستم ایمنی بدن دشوار می‌کند. با استفاده از ژن و سلول درمانی، سلول‌های سرطانی وادار می‌شوند تا یک آنتی ژن خاص باکتریایی را روی سطح خود نشان دهند، روندی که کار سیستم ایمنی بدن برای تشخیص و شناسایی آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. در چنین شرایطی سیستم ایمنی بدن بیمار، می‌تواند به تنهایی و بدون نیاز به اشعه، شیمی درمانی و دیگر روش‌های درمانی و فارغ از تمام عوارض جانبی ناشی از آن ها، با سلول‌های سرطانی مبارزه کند.

منبع : خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
ای کاش درمان دیابت هم پیدا میشد
آخرین اخبار