مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم مطرح کرد؛

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در قم

هاشمی گفت: مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با حضور ۵۹۱ آزاده و خانواده‌های ایشان در قم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد،گفت: ایرانیان همواره با عدالت و دفاع از جمهوریت جنگیدند و رزمندگان تا پای جان ایستادگی کردند و این پیشینه ایران و ایرانی است که هرگز محور شرارت و خون‌آشامی نبوده است.

وی ادامه داد: در صد ساله اخیر انگلیس و آمریکای جنایتکار با توطئه‌های مختلف، پا بر روی زمین مقدس ما گذاشتند، اما نتوانستند دوام بیاورند، می‌خواستند با سلطه بر حکومت‌ها غارتگری کنند و امروزه نیز توطئه‌های آنان مانند گذشته آشکار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: انقلاب ما به رهبری امام امت جوانان را به صحنه عملی جهاد کشاند و عناصر منفور ۲۵۰۰ ساله طاغوت از ایران بیرون رانده شدند و پس از تاریکی‌ها، نور انقلاب اسلامی تابناک شد.

هاشمی با اشاره به اینکه جنگ‌آوران به همت پدران و مادرانشان ایران را یکپارچه و متحد نگاه داشتند، گفت: جوانان ما در سه گردان مختلف لباس رزم پوشیدند؛ گروه اول در خط مقدم به لقای خداوند نائل شدند، گروه دوم جان‌نثاری کردند و در معرض تیر و ترکش قرار گرفتند، گروه سوم هم در حلقه دشمن محاصره شدند و ضرب و شتم را به جان خریدند.

وی گفت: آزادگان در ظلمت سرا، شکنجه‌های بسیاری دیدند و به شهادت رسیدند، عده‌ای هم قطع عضو شدند، هنوز هم پس از گذشت ۳۰ سال از جنگ منتظریم پاره‌ای از استخوان‌های عده‌ای از آنان برگردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ادامه بیان کرد: سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، سالروز نمایش اتحاد ملی ایران در استقبال از فرزندان امام به میهن اسلامی است؛ اینان سفیران سربلند نظام انقلاب اسلامی هستند که پیام انقلاب را منتقل کردند.

وی با بیان اینکه مراسم تجلیل از آزادگان استان قم، شنبه ۲۶ مرداد با حضور ۵۹۱ آزاده و خانواده‌های ایشان با سخنرانی آیت‌الله سعیدی ساعت ۱۸ و سی دقیقه در مجتمع حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت: سرکشی از شهدای سادات و حضور در منازل آنان و حضور آزادگان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در استان قم است.

هاشمی با بیان اینکه از ۵۹۱ آزاده استان قم ۱۲ نفر شهید شدند که مزار آنان غبارروبی می‌شود، گفت: آزادگان استان قم با خانواده‌هایشان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هستند و ۱۰۲ نفر از آزادگان بیش از ۵ سال زندان داشتند و ۳۳ نفر نیز از نخبگان علمی کشور هستند.

انتهای پیام/الف

مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در قم برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار