ضرورت تعامل میان صنایع بزرگ و کوچک

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی اصفهان گفت:صنایع کوچک و صنایع بزرگ باید باهم کار کنند و همچنین تقسیم کار بین آنها صورت بگیرد چراکه هردو لازم و ملزوم یکدیگرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس شیردلی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی اصفهان در ارتباط با فواید فعالیت صنایع کوچک اظهار داشت: صنایع کوچک به سرمایه کمتری نیاز دارند و هرآن می‌توانند در هر جایی شکل بگیرند و این خیلی خوب است، اما باید از آن‌ها پشتیبانی شود.

او با اشاره به چالش‌های صنایع کوچک فعال در حوزه صنایع دستی عنوان کرد: تهیه مواد اولیه در حوزه صنایع دستی رکن اول این کار است که باید تأمین شود و همچنین در زمینه صادرات، مالیات و بیمه موانع باید رفع و از صنایع کوچک حمایت بشود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی اصفهان در ارتباط با صادرات کالا‌های تولید شده در بنگاه‌های کوچک بیان کرد: زمانی که صنایع کوچک تشکیل می‌شوند، برای فروش باید تجارت "سی تو سی" را آموزش ببیند که خوشبختانه اتحادیه شرکت در این دوره آموزشی را فراهم کرده است.

او ادامه داد: در تجارت "سی تو سی" انتقال کالا با پست انجام می‌شود، اما متأسفانه پست ما خودتحریمی را آغاز کرده است که شاید محدودیت قوانین علت آن باشد و در این خودتحریمی افراد فقط قادر به ارسال یک کالا هستند، در صورتی که امکان انتقال مقدار بیشتری نیز وجود دارد و ما امیدواریم که با اصلاح قوانین و حمایت این مشکل برطرف شود.

شیردلی با اشاره به راهکار رفع موانع صادرات برای صنایع کوچک تصریح کرد: اگر صادرات محصولات صنایع کوچک توسط شرکت‌های حمل و نقل خصوصی انجام شود، می‌توانیم شاهد بهبود و عملکرد بهتری نسبت به پست باشیم.

او در ارتباط با ضرورت تعامل میان صنایع بزرگ و کوچک اظهار داشت: صنایع کوچک و صنایع بزرگ باید باهم کار کنند و همچنین تقسیم کار بین آن‌ها صورت بگیرد چراکه هردو لازم و ملزوم یکدیگرند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه ایجاد ارتباط میان صنایع کوچک و جهان وظیفه دولت است، گفت: صنایع کوچک فعال در حوزه صنایع دستی به صادرات کالا و تعامل با جهان علاقه فراوانی دارند و این وظیفه دولت است که در این موقعیت که دچار تحریم هستیم و بازگشت پول با مشکل همراه است، زمینه انتقال کالا و بازگشت وجه آن را فراهم کند.

او با اشاره به تأثیر مثبت صنایع کوچک بر وضعیت تولید و اشتغال بیان کرد: قطعاً صنایع کوچک بهبودبخش وضعیت تولید در داخل و اشتغال می‌شوند و در کشو‌هایی مثل چین تمام صنایع کوچک حتی آن دسته که در روستا‌ها مشغول هستند توانسته‌اند اشتغال و تولید خوبی را داشته باشند.

انتهای پیام/م

 

دولت مسئول ایجاد ارتباط میان صنایع کوچک و جهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار