معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: دستگاه‌های اجرایی فارس بیش از چهار هزار و ١٠٠ میلیارد تومان به شهرداری این کلانشهر بدهی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی هاشم‌پور در نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با ارائه گزارش عملکرد معاونت مالی و اقتصادی شهرداری در سال گذشته، گفت: در سال ۹۷ حدود ۳۰۲ میلیارد تومان از ۱۸ دستگاه اجرایی وصول کردیم و در سه ماه سال ۹۸ نیز دومیلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دیگر وصول شد.

او افزود: چک‌های برگشتی شهرداری شیراز بیش از ۵۰ میلیارد تومان است که برای وصول این مطالبات که مربوط به سال ۹۳ تاکنون است، اعمال موارد قانونی در حال انجام است.

 هاشم‌پور ادامه داد: برنامه‌ریزی معاونت مالی و اقتصادی بر مبنای برنامه پنج ساله شهرداری شیراز بوده و در آن نیز سطح کیفیت و شفافیت نظام مالی مدیرت منابع مالی در دستور کار است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز ا‌دامه داد: تامین اعتبار اجرای پروژه‌های عمرانی در در قالب بودجه مصوب از اولویت‌هایی است که توسط شهرداری دنبال می‌شود و در این راستا نیز مدیریت هزینه و تشکیل کارگروه مدیریت هزینه در حال انجام است.

هاشم‌پور از اجرای طرحی برای جلوگیری از خرید‌های مازاد هم خبرداد و گفت: از ابتدای امسال در تمام مناطق و سازمان‌های شهرداری شیراز سامانه انبار را در حال اجرا هستیم تا با استفاده از این روش از خرید‌های مازاد جلوگیری شود.

او در بخشی از سخنانش بدهی به پیمانکاران را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در سال گذشته ۸۸۱ فقره از این بدهی به سه هزار و ۵۰۰ پیمانکار طلب‌کار به طور کامل تسویه شد.

معاون شهردار شیراز در مورد آخرین وضعیت جذب اعتبارات سال ۹۷ شهرداری شیراز نیز بیان کرد: براساس آمار‌های موجود ۹۱.۱ درصد جذب بودجه داشته‌ایم و حسابرسی سال ۹۷ بودجه نیز به اتمام رسیده است.

هاشم‌پور به ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: برای نخستین‌بارانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان شهرداری در برنامه قرار گرفت و تمام مطالبات تا فرودین ۹۸ تسویه حساب شده است.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی فارس بیش از چهار هزار و ١٠٠ میلیارد تومان به شهرداری این کلانشهر بدهی دارند.

او در خصوص طرح‌های بزرگ اقتصادی در دست اجرای شهرداری شیراز، گفت: بازاچه هنر شهریور ۹۸ و بازار موبایل نیز بهمن ۹۸ امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/م

نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار