معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۳۱ واحد پرورش شترمرغ در استان سمنان در حال ساخت و ساز و تکمیل است

مصطفی شاه حسینی گفت: ۳۱ واحد پرورش شتر مرغ در استان سمنان در حال تکمیل است و در سال‌های ۹۸ تا ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی شاه حسینی معاون سازمان جهاد کشاورزی سمنان در نشستی با حضور اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه استان سمنان ۶۱ واحد نگهداری و پرورش شترمرغ دارد گفت: ۱۳ واحد آن‌ها در حال تولید و مابقی در مرحله سرمایه‌گذاری، اخذ مجوز و غیره هستند.

او افزود: ۱۳ واحد فعال شترمرغ استان دارای ظرفیت ۱۳ هزار قطعه‌ای هستند که سالانه یک‌هزار و ۲۰۰ تن گوشت تولید می‌کنند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه افتتاح سایر واحد‌های تولید و پرورش شترمرغ می‌تواند میزان تولید گوشت این حیوان را در استان سمنان چندین برابر کند، ابراز کرد: ۶۱ واحد پرورش شترمرغ استان هم اکنون ظرفیت نگهداری ۵۵ هزار و ۴۴۳ قطعه شترمرغ را دارند.

 شاه حسینی بیان کرد: در ۱۳ واحد پرورش شترمرغ که به بهره برداری رسیده است سالانه نزدیک به ۳۰ هزار قطعه جوجه شترمرغ تولید می‌شود.

او تاکید کرد: از ۶۱ واحد پرورش شترمرغ در استان سمنان، ۳۱ واحد در حال ساخت و ساز و تکمیل است و در سال‌های ۹۸ تا ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و می‌تواند ظرفیت خوبی را در بحث اشتغال ایجاد کند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان بستر و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش شترمرغ وجود دارد، تاکید کرد: مردم فواید مصرف گوشت شتر مرغ را نیز دریافته‌اند و امروز خوشبختانه بازار خوبی نیز برای این محصول وجود دارد و از سوی دیگر پرورش این حیوان می‌تواند قابلیت صادرات گوشت آن را به استان‌های دیگر فراهم کند.

 مصطفی شاه حسینی در پایان با بیان اینکه پرورش شتر مرغ در استان به دلیل دارا بودن مزیت‌های مناسب، حمایت می‌شود، تاکید کرد: اقلیم مناسب، دارا بودن تعداد روز‌های آفتابی در طول سال و هم‌جواری با تهران سه مزیت اصلی پرورش شترمرغ در استان هستند.

انتهای پیام / م

استان سمنان ظرفیت نگهداری ۵۵ هزار و ۴۴۳ قطعه شترمرغ در ۶۱ واحد پرورش شترمرغ را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار