جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فرصتی برای به نمایش گذاشتن فرهنگ بومی شهر‌های مختلف

نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از ۱۹ تا ۲۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.

بجشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فرصتی برای به نمایش گذاشتن فرهنگ بومی شهر‌های مختلفه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ،جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از جمله جشنواره‌های با اهمیت تئاتر در کشور است. این جشنواره هر سال و با حضور هنرمندان نمایش‌های آیینی و سنتی برگزار می‌شود.

در طول سال تعداد نمایش‌های آیینی و سنتی که بر روی صحنه می‌روند، بسیار کم است و گویی این هنر و هنرمندان آن در حال فراموش شدن هستند، اما برگزاری این جشنواره خلاف این موضوع را ثابت می‌کند و می‌خواهد از هنرمندانی که آثار سنتی تولید و سعی می‌کنند از فراموش شدن این آثار جلوگیری کنند، حمایت کند.

سرزمین ما مملو از آثار کهن و فرهنگ‌های غنی است که راحت‌ترین راه شناساندن آن به مردم کشور و انتقال فرهنگ بومی هر منطقه به نقاط دیگر کشور، نمایش دادن آن‌ها است. تئاتر می‌تواند فرهنگ یک منطقه را به نقاط دیگر نشان دهد حتی اگر آن نمایش بدون دیالوگ باشد. گروه‌های بسیاری از شهر‌های مختلف در جشنواره آیینی و سنتی شرکت می‌کنند که هر کدام منتقل کننده فرهنگ این سرزمین هستند.


بیشتر بخوانید:پیام وزیر ارشاد به نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی 


کاشان به عنوان یکی از شهر‌های قدیمی ایران امسال پایتخت این جشنواره بود و روز‌های نخست آن در کاشان سپری شد که با استقبال خوب مردم رو به رو شد.

در حال حاضر جشنواره آیینی و سنتی در تهران و در مجموعه تئاتر شهر، عمارت کاظمی، محوطه ایران مال، محوطه کاخ گلستان، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر و تئاتر محراب برگزار می‌شود که تاکنون با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و مردم مواجه شده است.

نمایش‌های محیطی که در محوطه کاخ گلستان، تئاتر شهر و ایران مال برگزار می‌شود از میزان مخاطب عام بیشتری بهره‌مند بوده، زیرا مردم با گذر از این محوطه‌ها به تماشا ایستاده و هنرمندان را تشویق می‌کنند که البته هنرمندان نمایش‌های محیطی از استقبال باشکوه مردم سخن می‌گویند.

هنرمندان نمایش‌های آیینی و سنتی گلایه بسیاری از مسئولان به دلیل حمایت نکردن از آثار سنتی دارند که البته در سومین روز از نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی وزیر ارشاد در جشنواره حاضر شد و به تماشای نمایش بازی نامه نوروز نشست و قول داد که حمایت از هنرمندان تئاتر را بیشتر و مکانی ثابت برای هنرمندان نمایش‌های آیینی و سنتی درنظر بگیرد.

گفتنی است؛ نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داوود فتحعلی بیگی از ۱۹ تا ۲۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داوود فتحعلی بیگی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار