تخلیه بیش از ۵۸۰ هزار نفر در ژاپن در پی وقوع توفان حاره‌ای

رسانه‌های محلی ژاپن امروز از تخلیه بیش از ۵۸۰ هزار نفر از مردم در مناطق غربی این کشور به دلیل وقوع توفان حاره‌ای «کروسا» خبر دادند.

تخلیه بیش از ۵۸۰ هزار نفر در ژاپن در پی وقوع طوفان حاره‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات ژاپن مجبور شدند بیش از ۵۸۰ هزار نفر از مردم در مناطق غربی این کشور را که تحت تاثیر توفان حاره‌ای «کروسا» قرار گرفته‌اند، از خانه‌هایشان تخلیه کنند.

خبرگزاری ژاپنی کیودو امروز گزارش داد توفان شدیدی که در جنوب غرب کشور در جریان است ممکن است سبب وقوع سیلاب و بالا آمدن گل و لای شود و زندگی ۲۸۰ خانوار در جزیره‌های کیوشو و شیکوکو را تحت‌تاثیر قرار دهد.

اداره هواشناسی ژاپن نیز سطح هشدار را به سطح چهار از پنج سطح رسانده است. بنابر گزارش این اداره، میزان بارش‌ها در برخی مناطق تا ۱۰۰۰ میلی‌متر (یک متر) نیز رسیده است. گفته می‌شود حرکت این توفان به سمت شمال و دریای ژاپن است و انتظار می‌رود پس از رسیدن به جزیره هوکایدو از قدرتش کاسته شود.

شبکه «ان‌اچ‌کی» نیز امروز از زمین‌گیر شدن حدود ۷۰۰ پرواز در غرب ژاپن خبر داد. بعلاوه آنکه رفت و آمد قطار‌ها در برخی مناطق دچار اختلال شده است. توفان کروسا که سرعت آن به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد، سبب ریزش کوه، بارش شدید باران، وزش باد و ایجاد موج‌هایی با ارتفاع بلند در ژاپن شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار